Από τα τέλη του 2023, θα ισχύει ανώτατο όριο 440.000 πτήσεων για το αεροδρόμιο του Schiphol στο Άμστερνταμ από 500.000 που είναι σήμερα.
Στόχος της ολλανδικής Κυβέρνησης είναι η μείωση της ηχορύπανσης και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και η επίτευξη των στόχων βιωσιμότητας (λ.χ. μείωση του αζώτου). Η KLM θεωρεί την συρρίκνωση «δραματική» για τον κλάδο και για την πρόσβαση στην Ολλανδία. Επίσης, η KLM αποπληρώνει το τελευταίο μέρος του ολλανδικού κρατικού δανείου. Το δάνειο, από το οποίο η KLM χρησιμοποίησε 942 εκατ. ευρώ, δόθηκε από το ολλανδικό κράτος για να επιβιώσει από την κρίση του κορωνοϊού.
Εξάλλου, η Ολλανδία διεκδικεί την κατασκευή του πρώτου αεροσκάφους υδρογόνου. Μια ολλανδική κοινοπραξία επενδύει εκατοντάδες εκατ. ευρώ σε ένα φιλόδοξο έργο για αερομεταφορές χωρίς εκπομπές ρύπων. Η πρώτη πτήση με υδρογόνο έχει ήδη προγραμματιστεί για το 2028, με προορισμό το Λονδίνο. Στόχος της συνεργασίας είναι να μπορεί να παραδώσει πλήρως βιώσιμα ελικοφόρα αεροπλάνα σε έξι χρόνια, κατάλληλα για 40 έως 80 επιβάτες και με αυτονομία 750 χιλιομέτρων. Ο όμιλος δεν κατασκευάζει νέα αεροσκάφη, αλλά μετατρέπει τα υπάρχοντα αεροσκάφη σε αεροσκάφη με νέο σύστημα καυσίμων, ειδικά για υγρό υδρογόνο. Η ολλανδική κοινοπραξία αυτοαποκαλείται Hydrogen Aircraft Powertrain and Storage System (HAPSS). Πρόκειται για μια εταιρική σχέση δημόσιου-ιδιωτικού τομέα με δεκαεπτά συμμετέχοντες, μεταξύ των οποίων ο κατασκευαστής αεροσκαφών Fokker, η TU Delft, η Κυβέρνηση και το Royal Netherlands Aerospace Center.
Oι πληροφορίες προέρχονται από το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στη Χάγη.