Παρά το γεγονός ότι η τουριστική βιομηχανία ανακάμπτει σε παγκόσμια κλίμακα από τις τεράστιες ζημιές που προκάλεσε ο κορωνοϊός, η πανδημία έφερε σημαντικές αλλαγές στη βιομηχανία αερομεταφορών, στην οποία, παρότι παρατηρείται αναγέννηση μετά τη διετία της υγειονομικής κρίσης, φαίνεται πως δεν είναι πλέον ευπρόσδεκτοι οι ταξιδιώτες με χαμηλά βαλάντια.
Σύμφωνα με έκθεση που παρουσιάζει το Fortune, οι ταξιδιώτες με χαμηλά budget δεν είναι πλέον ευπρόσδεκτοι ούτε στις αεροπορικές εταιρίες ούτε στους δημοφιλείς προορισμούς. Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022, η ζήτηση για ταξίδια παρουσίασε αύξηση 182% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2021, βάσει στοιχείων του ΠΟΤ. Ωστόσο, με τον πληθωρισμό να διογκώνεται σε μεγάλο αριθμό χωρών εκτοξεύοντας τις τιμές καυσίμων, η ταξιδιωτική βιομηχανία φαίνεται να θέλει να ξανακερδίσει τους ταξιδιώτες με μεγάλη οικονομική δυνατότητα.
Πρόσφατα, ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, Michael O’Leary, προειδοποίησε ότι δεν θα υπάρχουν πια εισιτήρια των 10 ευρώ και τόνισε ότι η εποχή των φθηνών πτήσεων έχει παρέλθει. Οι ναύλοι των 40 ευρώ θα πρέπει να αυξηθούν σε 50 ευρώ μέσα στην ερχόμενη πενταετία, είπε και πρόσθεσε ότι ενώ η Ryanair παραδοσιακά κάνει προσφορές, οι τρέχουσες τιμές δεν είναι βιώσιμες.
Τα τρέχοντα στατιστικά στοιχεία από την ΙΑΤΑ δείχνουν ισχυρή ζήτηση στις αερομεταφορές, παρά τα εμπόδια που παρατηρούνται τους τελευταίους μήνες όπως οι ελλείψεις προσωπικού και οι ακυρώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων. Συγκεκριμένα, η ανάκαμψη της αγοράς αερομεταφορών τοποθετείται στο +76,2% τον Ιούνιο, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Την ίδια στιγμή, στοιχεία από τη Eurostat δείχνουν ότι ο αριθμός των εμπορικών πτήσεων τον περασμένο μήνα έφτασε στο 85% των επιπέδων προ πανδημίας. Μάλιστα, οι εμπορικές πτήσεις για Ελλάδα ξεπέρασαν τα επίπεδα 2019 κατά 7%, ενώ στην Ισλανδία κατά 4%.