Τα μεσάνυκτα της Δευτέρας λήγει η προθεσμία υποβολής προσφορών για την εξαγορά της κρατικής IΤΑ Airways.
Σύμφωνα με τα όσα μεταδίδει η εφημερίδα Corriere della Sera, ο πρωθυπουργός της Ιταλίας Μάριο Ντράγκι, ο οποίος παρέμεινε επικεφαλής της πώλησης έπειτα από τη παραίτησή του τον Ιούλιο, χρειάζεται να αποφασίσει στα τέλη Αυγούστου για το εάν ο αερομεταφορέας θα ιδιωτικοποιηθεί ή θα παραταθεί η ιδιωτικοποίηση.
Στον αγώνα για το διάδοχο της Alitalia έχουν ριχτεί ο γίγαντας της κρουαζιέρας MSC μαζί με τη μητρική της Lufthansa, AUA και την αμερικανική επενδυτική εταιρία Certares.
Η Ιta αποτιμάται σε 850 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με την Corriere della Sera και οι εταιρίες επιθυμούν να αναλάβουν πάνω από το 80% του αερομεταφορέα. Το 20% παραμένει στην κατοχή του υπουργείου Οικονομικών. Σύμφωνα με κυβερνητικούς κύκλους, πρόκειται για την πιο ενδεδειγμένη λύση, ωστόσο το υπουργείο ζητεί μεγαλύτερο έλεγχο και έσοδα.
Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, η Certares επιθυμεί το 55%-60% των μετοχών. Η κυβέρνηση δεν θεωρεί επιτρεπτή την απευθείας είσοδο της αμερικανικής αεροπορικής εταιρείας Delta Air Lines, επειδή η Delta δεν είχε πρόσβαση στα βιβλία της IΤΑ, τα οποία είχαν τεθεί εκ των προτέρων στη διάθεση των ενδιαφερομένων. Έτσι, η μόνη λύση θα ήταν μια νέα διαδικασία, στην οποία η Delta θα μπορεί στη συνέχεια να συμμετάσχει ως μέτοχος. Αυτό θα οδηγούσε σε αναβολή της ιδιωτικοποίησης.
Επιπλέον, ο κ. Ντράγκι έχει την επιλογή να παγώσει τις διαδικασίες, αν και αυτό θα αποδεικνυόταν προβληματικό καθώς η IΤΑ θα αναγκαζόταν να ζητήσει περαιτέρω χρηματοδότηση από την κυβέρνηση στα τέλη του 2023. Ωστόσο, αυτό έρχεται σε αντίθεση με τη συμφωνία με την Κομισιόν.