Προβληματισμό προκαλεί στον κλάδο των επαγγελματικών ταξιδιών η πρόβλεψη της Παγκόσμιας Ένωσης Επαγγελματικών Ταξιδίων, GBTA, ότι οι ναύλοι στις θέσεις business class πρόκειται να αυξηθούν περαιτέρω -κατά 6,2%- το 2023, έπειτα από αύξηση 45% που καταγράφηκε το 2022.
Η ζήτηση συνεχίζει να ξεπερνά τη διαθεσιμότητα των θέσεων οι οποίες μειώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, δήλωσε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της εταιρίας διαχείρισης επαγγελματικών ταξιδίων, Νίκος Βουρνάκης, όμως, πρόσθεσε, κάποια στιγμή οι εταιρίες θα αγανακτήσουν με τις αυξήσεις.
Για παράδειγμα, σήμερα ένα εισιτήριο business class από τη Νέα Υόρκη στο Σίδνεϋ με επιστροφή με τη Qantas ή τη United Airlines κοστίζει περισσότερα από 20.000 δολάρια, δηλαδή σχεδόν διπλάσιο κόστος σε σχέση με την περίοδο προ πανδημίας.
Παρότι οι εταιρίες είναι ικανοποιημένες που μπορούν και πάλι να πραγματοποιούν επαγγελματικά ταξίδια, η πανδημία οδήγησε στην ανάπτυξη μιας κουλτούρας εξοικονόμησης κόστους. Σε πολλές περιπτώσεις οι τρέχοντες ταξιδιωτικοί προϋπολογισμοί τους δεν είναι επαρκείς για κρατήσεις Business Class και είτε πραγματοποιούν επαγγελματικά ταξίδια μέσω Economy Class είτε, ακόμα χειρότερα, τα ακυρώνουν αντικαθιστώντας τα με τηλεδιάσκεψη.
Οι χωρητικότητες των Business Class στις αεροπορικές εταιρίες υπολείπονται ακόμη 25% έναντι των επιπέδων του 2019, και δεδομένων των προθέσεων των εταιριών και του κόστους των εισιτηρίων, μόλις η χωρητικότητα επιστρέψει σε επίπεδα 2019 θα πρέπει να υπάρξει αναπροσαρμογή των τιμών προς τα κάτω.
Ακόμη και οι προσφορές των προγραμμάτων χιλιομέτρων δεν μπορούν να αντισταθμίσουν τις υψηλές τιμές πτήσεων, γιατί οι εταιρείες αποφασίζουν τελικά με βάση την τιμή του εισιτηρίου για να μην ξεπεράσουν τον προϋπολογισμό ταξιδιού.
Οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει τελικά να κερδίσουν ξανά όλους τους ταξιδιώτες στα επαγγελματικά ταξίδια καθώς αυτοί αποτελούν το θεμέλιο της κερδοφορίας τους. Αν και οι επαγγελματίες ταξιδιώτες αντιπροσωπεύουν μόνο το 10-12% της συνολικής ζήτησης, αντιπροσωπεύουν το 75% των κερδών των αεροπορικών εταιρειών.