Η KLM Royal Dutch Airlines κατέγραψε λειτουργικά κέρδη €443 εκατομμυρίων μεταξύ Ιουλίου και Σεπτεμβρίου με έσοδα 3,236 δισ. ευρώ. Τα αποτελέσματα αυτά επιτευχθήκαν κάτω από δύσκολες συνθήκες λειτουργίας, με πελάτες και εργαζόμενους να αισθάνονται τον αντίκτυπο.
Η αύξηση της ζήτησης για εισιτήρια το καλοκαίρι οδήγησε τα έξοδα σε αύξηση, πλησιάζοντας στα επίπεδα του 2019, παρόλο που η εταιρεία εκτελούσε λιγότερες πτήσεις λόγω ελλείψεων προσωπικού στην ασφάλεια του αεροδρομίου Schiphol, παρεμβάσεων στο δίκτυο από την ίδια την KLM ανταποκρινόμενη στα θέματα προσωπικού, και προβλημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού ανταλλακτικών που οδήγησε τα αεροσκάφη να περνούν περισσότερο χρόνο στην τεχνική βάση. Ως αποτέλεσμα, η χωρητικότητα το τρίτο τρίμηνο ήταν περίπου στο 80% της ίδιας περιόδου το 2019.
Η KLM χρειάστηκε να λάβει δραστικά μέτρα στη διαχείριση της λειτουργίας, για παράδειγμα περιορίζοντας τις πωλήσεις εισιτηρίων σε επιβάτες με αναχώρηση από το Schiphol και ακυρώνοντας πτήσεις. Η αεροπορική εταιρεία θα συνεχίσει να ακολουθεί αυτά τα μέτρα και την επόμενη περίοδο με στόχο να βελτιώσει την προβλεψιμότητα στο δίκτυο. Η ουσία ήταν και παραμένει: να διασφαλιστεί ότι ο κάθε πελάτης που κάνει κράτηση θα μπορέσει να ταξιδέψει.
Η KLM και η Transavia μετέφεραν συνολικά 9,5 εκατομμύρια επιβάτες το τρίτο τρίμηνο. Το Cargo παρουσίασε καλά αποτελέσματα παρόλη την μικρότερη διαθέσιμη χωρητικότητα ενώ οι τεχνικές υπηρεσίες (Engineering & Maintenance - E&M) καλωσόρισαν ξανά τους πελάτες τους. Συνολικά, αυτοί οι παράγοντες οδήγησαν σε λειτουργικά κέρδη 443 εκατ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο του 2022, σε σύγκριση με τα 169 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2021. Τα έσοδα διαμορφώθηκαν στα 3,236 δισ. ευρώ έναντι των 1,890 δισ. ευρώ το ίδιο τρίμηνο του 2021.
Σε ότι αφορά στα κόστη, η KLM αντιμετώπισε απότομες αυξήσεις κατά το προηγούμενο τρίμηνο, εν μέρει λόγω του υψηλού κόστους των καυσίμων, του πληθωρισμού, των ελλείψεων της εφοδιαστικής αλυσίδας και σε κόστη που σχετίζονται με τα rebookings και τις αποζημιώσεις επιβατών που επηρεάστηκαν από τις παρεμβάσεις στο δίκτυο. Από την έναρξη των προβλημάτων στο Schiphol τον Απρίλιο, τα οποία συνεχίστηκαν μέχρι τον Σεπτέμβριο, τα άμεσα κόστη μόνο ανήλθαν στα σχεδόν 70 εκατ. ευρώ, σε συνδυασμό με την απώλεια εσόδων.
“Η διάθεση για ταξίδια είναι τόσο δυνατή όσο ποτέ και η KLM τα κάνει πραγματικότητα. Τα αποτελέσματα αυτά του τρίτου τριμήνου είναι αφιερωμένα στους πελάτες μας και τους εργαζομένους μας, που κάνουν την δουλειά τους κάτω από δύσκολες συνθήκες. Κάναμε κάποια βήματα για να προσφέρουμε στους πελάτες μας μεγαλύτερη βεβαιότητα και να μειώσουμε το φόρτο εργασίας των εργαζόμενων, αναμένοντας να δούμε τα αποτελέσματα την επόμενη περίοδο. Παράλληλα, τα μέτρα αυτά έχουν μεγάλο κόστος στην KLM και περιορίζουν τον αριθμό των πτήσεων που μπορούμε να πραγματοποιήσουμε. Ελπίζουμε ότι η κατάσταση αυτή θα βελτιωθεί πολύ σύντομα και εργαζόμαστε σκληρά για να το πετύχουμε” δήλωσε η πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της KLM, κ. Marjan Rintel.
“Η KLM σημείωσε λειτουργικά κέρδη για πέμπτο διαδοχικό τρίμηνο. Παρατηρούμε ότι οι πελάτες μας εξακολουθούν να θέλουν να ταξιδεύουν και ότι η ροή στο cargo μπορεί να διατηρηθεί χάρη στην στρατηγική του δικτύου μας, παρά τον αυξανόμενο πληθωρισμό, την υψηλή τιμή στα καύσιμα και τη δυσμενή συναλλαγματική ισοτιμία δολαρίου. Δεδομένων αυτών των τάσεων και των εξελίξεων, οφείλουμε να παραμείνουμε επικεντρωμένοι στον έλεγχο του κόστους” δήλωσε ο κ, Erik Swelheim, Ανώτατος Οικονομικός Διευθυντής της KLM.