Το 83% της αεροπορικής κίνησης του 2019 ανέκτησε η ευρωπαϊκή εναέρια κυκλοφορία το 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία του Eurocontrol (Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας).
Η Ελλάδα πάντως, ξεπέρασε τα επίπεδα του 2019, φτάνοντας στο 101% του όγκου που είχε καταγραφεί τρία χρόνια νωρίτερα. Η Γερμανία ανέκτησε το 75% της εναέριας κυκλοφορίας του 2019, η Γαλλία το 86%, η Ισπανία το 91% και η Πορτογαλία το 96%. Η Αλβανία έφτασε στο 137% του 2019.
Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας, όπως έχει ήδη γνωστοποιήσει, μεταθέτει για ένα έτος αργότερα από τις αρχικές προβλέψεις, δηλαδή το 2025, την εκτίμηση για ολική επαναφορά της ευρωπαϊκής αεροπορικής κίνησης στα επίπεδα του 2019. Οι λόγοι, που επικαλείται, είναι η οικονομική ύφεση, ο πληθωρισμός και ο κίνδυνος να συνεχιστεί ο πόλεμος στην Ουκρανία.
Το 2022 οι αεροπορικές εταιρίες και τα αεροδρόμια στην Ευρώπη δέχτηκαν σχεδόν 2 δισεκατομμύρια επιβάτες, έναντι 2,42 δισεκατομμυρίων το 2019, με "έντονες ανισότητες" ανάλογα με τις χώρες και τους αερομεταφορείς. Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνουν όλες τις αναχωρήσεις και αφίξεις στο ευρωπαϊκό έδαφος.
Κορυφαίες στην ανάκαμψη των αεροπορικών εταιρειών το 2022 ήταν οι εταιρείες χαμηλού κόστους, ανακτώντας το 85% της κυκλοφορίας του 2019, έναντι του 75% των κλασικών αερομεταφορέων. Τις καλύτερες επιδόσεις είχαν η Wizz Air (που έφτασε στο 114% των πτήσεων του 2019). Η Ryanair ενίσχυσε την πρώτη της θέση στην Ευρώπη πραγματοποιώντας το 2022 το 109% των πτήσεων που είχε κάνει τρία χρόνια νωρίτερα, όπως η Volotea. Οι πτήσεις της Air France ανήλθαν στο 80% του επιπέδου του 2019, οι πτήσεις της Lufthansa στο 72%, λίγο καλύτερα από την British Airways (71%), σύμφωνα με τον Eurocontrol.
Τα κορυφαία αεροδρόμια της Ευρώπης δυσκολεύτηκαν να ανακτήσουν περισσότερο από το 83% της κίνησης του 2019. Το Istanbul iGA κατέλαβε την πρώτη θέση έχοντας περίπου το 100% των επιπέδων του 2019.
Ο Eurocontrol αναμένει ότι το 2023 η συνολική κίνηση θα φτάσει το 92% των επιπέδων προ-COVID. Εκτιμά ότι η χρονιά, που μόλις ξεκίνησε, θα είναι δύσκολη, καθώς το στοίχημα είναι να περιοριστούν οι καθυστερήσεις πτήσεων, κάτι που επηρέασε πολλούς ταξιδιώτες κυρίως στις αρχές του καλοκαιριού του 2022. Λόγω της έλλειψης εργατικού δυναμικού στα αεροδρόμια, ο αριθμός των πτήσεων που έφθασαν και αναχώρησαν στην ώρα τους ανήλθε αντίστοιχα σε 72% και 66% των συνόλων, δηλαδή 6 ή 7 ποσοστιαίες μονάδες λιγότερο σε σχέση με το 2019.
Ο Eurocontrol τονίζει ότι πρέπει να λυθούν ζητήματα διαθεσιμότητας διαθεσιμότητας εναέριου χώρου, σημείων συμφόρησης στον τομέα, αυξανόμενης ζήτησης και αλλαγών στο σύστημα. Όλα αυτά, τονίζει, σημαίνουν ότι το 2023 θα χρειασθούν τεράστιες προσπάθειες από τον ίδιο τον Οργανισμό και όλους τους επιχειρησιακούς παράγοντες για να ανταποκριθούν στις δυσκολίες χωρητικότητας και να περιορίσουν τις καθυστερήσεις.