Δικαστήριο της ΕΕ | Δεν ήταν ορθή η κρατική στήριξη της Lufthansa

11-05-23 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Το Δικαστήριο της ΕΕ έκρινε ότι η Κομισιόν έδωσε λανθασμένα έγκριση στην υπέρογκη κρατική στήριξη της Lufthansa εξαιτίας της πανδημίας, δικαιώνoντας τις Ryanair και Condor. Διαβάστε το θέμα της DW...
 
Τρία χρόνια έχουν περάσει από το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού και το αποτύπωμά της σε κρίσιμους οικονομικούς τομείς παραμένει ακόμη έντονο. Με νέα απόφασή του το Δικαστήριο της ΕΕ (ΔΕΕ) με έδρα το Λουξεμβούργο απεφάνθη το πρωί της Τετάρτης ότι η ευρωπαϊκή έγκριση για την υπέρογκη κρατική βοήθεια που είχε λάβει ο γερμανικός αερομεταφορέας Lufthansa το 2020 από τη γερμανική κυβέρνηση για να μην καταρρεύσει,βασίστηκε σε «λανθασμένη αξιολόγηση» των πραγματικών δεδομένων από την Κομισιόν.

Συγκεκριμένα η Lufthansa, με θυγατρικές σε Αυστρία και Ελβετία, υπό την πίεση της πανδημίας, των διαδοχικών lockdown και της διακοπής πτήσεων για μεγάλο χρονικό διάστημα, είχε λάβει κρατική χρηματική στήριξη συνολικού ύψους εννέα δισεκατομμυρίων ευρώ. Έξι εκατομμύρια εξ αυτών καθώς και ένα κρατικό δάνειο ύψους 300 εκατομμύριων ευρώ έλαβαν στη συνέχεια την απαραίτητη έγκριση της Κομισιόν.

Ο γερμανικός κολοσσός είχε φτάσει την ίδια περίοδο στο χείλος της οικονομικής κατάρρευσης ενώ δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας -σε σύνολο 138.000-  επηρεάστηκαν άμεσα από τη δεινή κατάσταση της εταιρείας.

Δικαίωση σε πρώτο βαθμό για Ryanair και Condor

Κατά της απόφασης όμως της Κομισιόν προσέφυγαν στη συνέχεια δύο ευρωπαϊκοί ανταγωνιστικοί αερομεταφορείς, η Ryanair και Condor, υποστηρίζοντας ότι η Κομισιόν ουσιαστικά δεν έλαβε υπόψιν της κρίσιμους παράγοντες και δεδομένα της πραγματικής κατάστασης στην Lufthansa, προκαλώντας συνεπώς άμεσο πλήγμα στον ανταγωνισμό.

Συγκεκριμένα οι δικαστές του Λουξεμούργου δικαίωσαν τις προσφεύγουσες αεροπορικές εταιρείες, κρίνοντας ότι πράγματι η Κομισιόν έσφαλε, διότι δεν έλαβε, ως όφειλε, υπόψιν το γεγονός ότι η Lufthansa στην πραγματικότητα μπορούσε να εξασφαλίσει χρηματοδότηση για την κάλυψη του συνόλου των έκτακτων αγαγκών της από διεθνείς επενδυτές.

Το ΔΕΕ στην απόφασή του επισημαίνει επίσης ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν αξιολόγησε ορθώς την πραγματική «ισχύ» της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας στην αγορά καθώς επίσης και τη συνολική οικονομική διείσδυσή της σε σημαντικά ευρωπαϊκά αεροδρόμια.

Από την πλευρά του πάντως ο γερμανικός αερομεταφορέας, αν και δεν έχει σχολιάσει ακόμη επίσημα την απόφαση του ΔΕΕ, όλα δείχνουν ότι θα συνεχίσει τον δικαστικό αγώνα ασκώντας έφεση.

διαβάστε ακόμα

MSC Cruises: Πρεμιέρα με κρουαζιέρες από τον Πειραιά για την πρώτη χειμερινή σεζόν στην Ελλάδα
Οι νέες δράσεις για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό
Airbnb: Χωρίς αποτέλεσμα η "καταστολή" των βραχυχρόνιων μισθώσεων (και) στη Βαρκελώνη
Γνώμη | Η κλιματική κρίση και οι αρνητές της...
FTI: Πωλήθηκε το Labranda Marine Aquapark στην Κω
Έρευνα: Οι ταξιδιώτες θέλουν βιομετρικά στοιχεία και μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια
Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025
Τι ξεχνούν οι επιβάτες στα ταξί στην Ελλάδα και στην Ευρώπη | Πολλά κινητά τηλέφωνα και μία σόμπα....
Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού
Η κλιματική κρίση «θάνατος» για τις μεγαλουπόλεις