Πάνω από το 60% των καταναλωτών εκφράζουν ανησυχίες και προβληματισμό (63%) για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στις αερομεταφορές και θα επέλεγαν (65%) ακριβότερες υπηρεσίες προκειμένου να ταξιδέψουν με πιο «πράσινο» τρόπο.
Αυτό προκύπτει από την καταναλωτική έρευνα με τίτλο Sustainable Aviation Survey που διενήργησε στις 8-15 Μαρτίου η Atomik Research, σε καταναλωτές από τις ΗΠΑ, το Ην. Βασίλειο, τη Γαλλία και τη Γερμανία, για λογαριασμό της πρωτοποριακής εταιρίας συμβούλων προβλέψεων αγοράς μέσω προσομοίωσης, Ansys, και παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του Paris Air Show.
Από τους 6.029 ερωτηθέντες του δείγματος της έρευνας, προέκυψε ότι σχεδόν το 70% είναι πιθανό να εμπιστευθούν εναλλακτικές πηγές καυσίμων -βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF), ηλεκτρικά, υβριδικά ηλεκτρικά ή υδρογονοκίνητα – εάν η τεχνολογία δοκιμαστεί εκτενώς με τη χρήση γνωστών μεθόδων που εφαρμόζονται στην ασφάλεια των αεροσκαφών.
Το 46% των καταναλωτών θα ταξίδευε αεροπορικώς με βιώσιμα καύσιμα μέσα στην ερχόμενη πενταετία, το 36% με ηλεκτρικό αεροσκάφος, το 38% με υβριδικό-ηλεκτρικό και το 38% με υδρογονοκίνητο.
Το 32% είναι πιο πιθανό να πετάξει με αερομεταφορείς που δεσμεύονται στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα.
Επιπλέον, το 82% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι νιώθουν άνετα να πετάξουν με αεροσκάφος επόμενης γενιάς σε ταχύτητες που ξεπερνούν τα 3.500 μίλια ανά ώρα, έναντι 560 μιλίων ανά ώρα των συμβατικών αεροσκαφών, προκειμένου να φτάνουν στον προορισμό τους πιο γρήγορα. Ο χρόνος της πτήσης είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τους καταναλωτές καθώς το 50% δήλωσε ότι δεν έχει ταξιδέψει σε κάποιο προορισμό στο παρελθόν λόγω της μακρινής πτήσης που απαιτείται.
Περισσότεροι από τους μισούς (57%) αναμένουν ότι θα πετάξουν με ηλεκτρικό αεροσκάφος κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL) κάποια στιγμή στη ζωή τους, αναφέροντας πιθανά οφέλη για την καθημερινή μετακίνηση, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης του στρες (27%), την οργή στο δρόμο (26%) και το αποτυπώματα άνθρακα (35%).
Το 47% είναι προετοιμασμένοι να πετάξουν με αεροσκάφος χωρίς πιλότο κάποια στιγμή στη ζωή τους.
Παρά την πρόβλεψη για τέτοιες πτήσεις, η κύρια ανησυχία για το 57% των καταναλωτών είναι η απουσία πιλότου ο οποίος θα μπορεί να ανταποκριθεί σε πιθανά εξωτερικά ή εσωτερικά ζητήματα, όπως οι αναταράξεις και ο έλεγχος της πτήσης.
Όσον αφορά τα εναλλακτικά αεροσκάφη, όπως τα αεροσκάφη με κινητήρα SAF, οι μισοί ανησυχούν ότι η τεχνολογία δεν έχει ακόμη δοκιμαστεί επαρκώς και σχεδόν το 40% έχει φόβους για τεχνικές βλάβες.