Με απεργίες, καθυστερήσεις, συνωστισμό στα αεροδρόμια και ελλείψεις προσωπικού σε όλη την αεροπορική βιομηχανία, τα τελευταία χρόνια σημειώθηκε ραγδαία αύξηση στη χρήση της ιδιωτικής αεροπορίας, τόσο για επαγγελματικούς λόγους, όσο και για αναψυχή, με τους πελάτες να τη βλέπουν πλέον περισσότερο ως βασικό αγαθό και λιγότερο ως δαπάνη πολυτελείας.
Ωστόσο, οι ιδιώτες αλλά και οι εμπορικοί πιλότοι πρέπει να ολοκληρώσουν την εκπαίδευσή τους και στη συνέχεια να επανεξετάζονται τακτικά, ώστε να διατηρήσουν την άδειά τους. Μέρος αυτού περιλαμβάνει εκπαίδευση σε έναν προσομοιωτή πανομοιότυπο με το αεροπλάνο με το οποίο θα πετάξουν, αλλά τώρα υπάρχουν τόσοι πολλοί διαφορετικοί τύποι ιδιωτικών αεροσκαφών, που η εύρεση θέσης σε έναν σχετικό προσομοιωτή γίνεται προβληματική.
Ως λύση σε αυτό το ζήτημα, η Artemis Aerospace, διερευνά τη δημιουργία των κατά παραγγελία προσομοιωτών πτήσης.
Ένας προσομοιωτής, ή συσκευή εκπαίδευσης, αναδημιουργεί τεχνητά μια πτήση, αντιδρά σε εσωτερικούς παράγοντες και μπορεί να αναπαράγει τις επιπτώσεις εξωτερικών παραγόντων όπως ο καιρός, οι αναταράξεις, η πυκνότητα του αέρα και η δύναμη του ανέμου.
Κάθε πιλότος πρέπει να μάθει πώς να πετάει ένα αεροσκάφος χρησιμοποιώντας τόσο VFR (ορατικούς κανόνες πτήσης) όσο και IFR (κανόνες πτήσης με όργανα). Υπό το VFR, ο πιλότος ελέγχει και πλοηγεί το αεροσκάφος, χρησιμοποιώντας κυρίως εξωτερικές οπτικές αναφορές. Μια προσομοιωμένη πτήση θα δείξει την ακριβή διάταξη της επιλεγμένης διαδρομής με δάση, βουνά, πόλεις, θάλασσες, ποτάμια και δρόμους. Από την άλλη πλευρά, σύμφωνα με τους κανόνες IFR, το αεροσκάφος πετάει χρησιμοποιώντας μόνο τα όργανα και χωρίς οπτικές αναφορές.
Αυτό χρησιμοποιείται τη νύχτα, σε ομίχλη ή πυκνά σύννεφα ή σε ορισμένες περιοχές περιορισμένου εναέριου χώρου που προορίζεται μόνο για κυκλοφορία IFR. Ο προσομοιωτής θα προετοιμάσει τον πιλότο και για τα δύο και θα παρέχει επίσης κρίσιμη εκπαίδευση για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, όπως μηχανική ή ηλεκτρική βλάβη, αποτυχημένη απογείωση ή προσγείωση, πάγο στα φτερά, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και απώλεια επικοινωνίας.
Το 2022, η Boeing ανακοίνωσε ότι ο κόσμος αντιμετώπιζε δραματική έλλειψη εξειδικευμένων πιλότων και τόνισε ότι οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να προσλαμβάνουν 6.000 πιλότους ετησίως για τις επόμενες δύο δεκαετίες. Παρόμοιος αριθμός θα απαιτούνταν στη Βόρεια Αμερική και την Κίνα. Ο χρόνος που αφιερώνεται σε έναν προσομοιωτή, είναι αναπόσπαστο μέρος της εκπαίδευσης, επομένως η πιθανή καθυστέρηση είναι τεράστια. Για ιδιωτικά και επαγγελματικά αεροσκάφη, ο αριθμός των διαθέσιμων προσομοιωτών, είναι σημαντικά μικρότερος από εκείνους για μεγάλα εμπορικά αεροσκάφη.
Ωστόσο, όσο αυξάνεται η ζήτηση για επαγγελματικά τζετ, αυξάνεται και η απαίτηση για κατάλληλους προσομοιωτές εκπαίδευσης. Αξιοποιώντας την πολυετή τεχνογνωσία της στην παγκόσμια αγορά προμηθειών εξαρτημάτων, η Artemis Aerospace έχει μεταξύ άλλων προμηθευτεί όλα τα απαραίτητα εξαρτήματα και εξοπλισμό για την κατασκευή, λόγου χάριν, ενός προσομοιωτή Embraer Phenom 300.
Αυτό περιλαμβάνει το πιλοτήριο που προέρχεται από ένα παροπλισμένο αεροσκάφος μαζί με τα χειριστήρια και τα πάνελ, έτσι ώστε η διαδικασία στον προσομοιωτή να είναι ακριβώς σαν το αεροπλάνο.
Τέλος, η εταιρεία επισημαίνει ότι, τα επόμενα χρόνια, η ζήτηση για επαγγελματίες πιλότους θα οδηγήσει σε ένα τεράστιο έργο και η προμήθεια κατάλληλων εξαρτημάτων για την κατασκευή εκπαιδευτικών συσκευών θα είναι το κλειδί για την απάντηση σε αυτή την πρόκληση.