Μεγάλες βρετανικές ταξιδιωτικές εταιρίες, όπως οι loveholidays, On the Beach, Riviera Travel και Thomas Cook, καλούν την κυβέρνηση της Βρετανίας να δώσει τη δυνατότητα στην υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας να επιβάλλει άμεσα πρόστιμα στους αερομεταφορείς όταν υπάρχουν προβλήματα στην προφορά υπηρεσιών.
Σε κοινή επιστολή τους με τον οργανισμό Which?, με αποδέκτη τον βρετανό πρωθυπουργό Rishi Sunak, καλούν για πιο αυστηρές συνέπειες σε βάρος των αερομεταφορέων όταν αυτοί αποτυγχάνουν να προστατεύσουν τα δικαιώματα των καταναλωτών σχετικά με τις επιστροφές χρημάτων και τις ακυρώσεις πτήσεων.
Όπως αναφέρεται στην επιστολή, χιλιάδες επιβάτες έχουν πέσει θύματα «αθέμιτής μεταχείρισης». Αυτό το καλοκαίρι πολλές πτήσεις και πολλά πακέτα διακοπών ακυρώθηκαν λόγω ζητημάτων όπως περιορισμοί του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και οι πυρκαγιές στη Ρόδο και άλλους Ελληνικούς προορισμούς, αφήνοντας πολλούς Βρετανούς ταξιδιώτες στον «αέρα».
Οι κανονισμοί προβλέπουν ότι εάν οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες διαταραχθούν, οι αερομεταφορείς θα πρέπει να επαναπρογραμματίσουν σε νέο ταξίδι τους επιβάτες τους, ακόμη και με ανταγωνιστικό αερομεταφορέα ή να προσφέρουν φαγητό, διαμονή και σε ορισμένες περιπτώσεις επιστροφή χρημάτων εάν η πτήση ακυρωθεί.
Παρότι οι εταιρίες αναγνωρίζουν ότι ορισμένα από τα ζητήματα τα οποία καταγγέλλουν δεν είναι στον έλεγχο των αερομεταφορέων, επισημαίνουν ότι οι αερομεταφορείς αποτυγχάνουν συστηματικά να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις που είναι στον έλεγχό τους, δηλαδή να τηρήσουν τα νομικά δικαιώματα των επιβατών τους στον επαναπρογραμματισμό πτήσης και στην επιστροφή χρημάτων καθώς και να προσφέρουν ξεκάθαρη και έγκαιρη πληροφόρηση.
Πρόσφατα, το βρετανικό υπουργείο Μεταφορών πρότεινε να δοθεί μεγαλύτερη ισχύς επιβολής του νόμου στην υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας, όπως η δυνατότητα επιβολής προστίμων σε αερομεταφορείς οι οποίοι αποτυγχάνουν να φέρουν σε πέρας τα καθήκοντά τους.
Ωστόσο, η επιστολή προς τον βρετανό πρωθυπουργό αναφέρει ότι υπερβολικά μεγάλος αριθμός ανθρώπων απογοητεύεται από τις υπηρεσίες και τον καλεί να ανακοινώσει ένα ξεκάθαρο χρονικό ορίζοντα για το πότε αναμένεται να υπάρξουν οι αλλαγές.
Επί του παρόντος, η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας μπορεί να παραπέμψει μια υπόθεση στο δικαστήριο, προκειμένου να αναγκάσει έναν αερομεταφορέα να συμμορφωθεί με τη νομοθεσία σχετικά με τις καθυστερήσεις πτήσεων και τις αποζημιώσεις. Εάν ο αερομεταφορέας αρνηθεί, τότε οι δικαστικές διαδικασίες μπορεί να τον αναγκάσουν να καταβάλλει πρόστιμο.