Γιατί τα φθηνά αεροπορικά εισιτήρια τελικά ΔΕΝ θα εξαφανιστούν από τις αερομεταφορές

13-09-23 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Οι αεροπορικές εταιρίες ξεκίνησαν και πάλι τις καμπάνιες εκπτωτικών εισιτηρίων για αυτό το φθινόπωρο, ανατρέποντας τις εκτιμήσεις ότι τα φθηνά αεροπορικά εισιτήρια αποτελούν παρελθόν στις αερομεταφορές.

Η Easyjet λάνσαρε την καμπάνια «Big Orange Sale», προσφέροντας έκπτωση 20% σε επιλεγμένες πτήσεις.

Η Ουγγρική Wizz Air προσφέρει πτήσεις έναντι 24,99 ευρώ, ενώ η Ryanair προσέφερε εισιτήρια από 19,99 ευρώ στα τέλη Αυγούστου.

Παράλληλα, νέες εκπτωτικές καμπάνιες αναμένεται να ξεκινήσουν μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Η ισχυρή ζήτηση μετά την πανδημία σε συνδυασμό με τη μειωμένη προσφορά, οδήγησαν σε πλήρεις πτήσεις και σε εκτόξευση των τιμών. Σύμφωνα με το αποκαλούμενο ως Παρατηρητήριο αεροπορικών εταιριών low cost («Low Cost Monitor») που δημοσιεύει το Γερμανικό Αεροδιαστημικό Κέντρο (DLR), η τάση αυτή ήταν ιδιαίτερα έντονη την περίοδο μετά την πανδημία.

Μια πτήση της Ryanair την Άνοιξη του 2019 κόστιζε, κατά μέσο όρο, περίπου 60 ευρώ, ενώ την Άνοιξη του 2023 123 ευρώ. Η Easyjet ανέβασε επίσης τις τιμές, από 56 ευρώ σε 103 ευρώ ενώ και η Wizz Air ακολούθησε την ίδια τάση αύξηση στα 150 ευρώ, έναντι 50 ευρώ το 2019.

Η Eurowings η οποία δεν αυτοπροσδιορίζεται πια ως αμιγώς low cost εταιρία και ξεκίνησε ήδη πριν από τη πανδημία να ανεβάζει τις τιμές της, η μέση  αξία εισιτηρίου ανέβηκε ελαφρώς (από 106 ευρώ το 2019 σε 118 ευρώ το 2023).

Είναι αλήθεια ότι οι τιμές εισιτηρίων που άλλοτε ξεκινούσαν από 9,99 ευρώ ανήκουν στο παρελθόν, και μια πτήση εκτός προσφοράς και σε δημοφιλή προορισμό πιθανόν να συνεχίσει να είναι ακριβή το φθινόπωρο.

Ωστόσο, μεσοπρόθεσμα, οι επιβάτες θα μπορούν να εντοπίζουν ελαφρώς φθηνότερες τιμές.

Αυτό οφείλεται στο ότι η έκρηξη της ζήτησης του καλοκαιριού ολοκληρώνεται και πολλές αεροπορικές εταιρίες υπολογίζουν ότι όπως και κάθε χρόνο, οι ταξιδιώτες θα πετούν λιγότερο το φθινόπωρο και το χειμώνα. Βάσει των εμπειριών αυτών, οι εταιρίες επιδιώκουν να χρησιμοποιούν τα αεροσκάφη τους στη βάση ελκυστικών προσφορών.

Άλλος ένας παράγοντας για τη μείωση των τιμών είναι η αύξηση του κόστους ζωής. Μέχρι σήμερα οι προϋπολογισμοί ταξιδιών δεν έχουν περιοριστεί εξαιτίας της κρίσης, όμως δεν είναι βέβαιο ότι αυτό θα συνεχιστεί και σε βάθος χρόνου.

Σε πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου IFAK που διεξήχθη για λογαριασμό του ραδιοφωνικού σταθμού RPR1, ένας στους τέσσερις ταξιδιώτες δήλωσαν ότι είχαν ήδη κάνει τους πρώτους συμβιβασμούς στις διακοπές τους. Μεταξύ άλλων, απέφυγαν τους ακριβούς προορισμούς, ταξίδευαν για μικρότερο χρονικό διάστημα και εξοικονομούσαν χρήματα στη διαμονή. Δεδομένου ότι ο πληθωρισμός στη Γερμανία παραμένει υψηλός, όλο και περισσότεροι πολίτες αναμένεται να αναγκαστούν να παραλείψουν τις διακοπές τους το 2024, σε μεγαλύτερο βαθμό από τα προηγούμενα χρόνια.

Παράλληλα, η προσφορά μεγαλώνει, με την Ομοσπονδιακή Ένωση της Γερμανικής Βιομηχανίας Αερομεταφορών (BDL) να υπολογίζει ότι, ο αριθμός των θέσεων που πρόκειται σύντομα να προσφέρονται από και προς τη Νότια Ευρώπη θα προσεγγίσει τα επίπεδα προ πανδημίας.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της θυγατρικής της Lufthansa, Discover Airlines, Bernd Bauer, επετεύχθη σημείο αιχμής και το 2024 προβλέπεται επιβράδυνση για το 2024 καθώς η προσφορά θα είναι αυξημένη.

Η μικρότερη ζήτηση σε συνδυασμό με την αυξημένη προσφορά οδηγούν τις τιμές σε καθοδική πορεία, και αυτό το σενάριο αναμένεται να επικρατήσει και στις αερομεταφορές, ακόμα κι αν οι αυξημένες χρεώσεις των αεροδρομίων ή το κόστος εναέριας κυκλοφορίας πιθανόν να αποτρέψουν έναν καταστροφικό πόλεμο τιμών όπως τα χρόνια πριν από την πανδημία.

διαβάστε ακόμα

Ryanair | 3,7 εκατ. θέσεις για Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Επιμελητήριο Ηρακλείου | Σχολή Επαγγελματία Πιτσαδόρου Ιταλικής Πίτσας με πιστοποίηση
Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ποιοι εκλέχτηκαν για το νέο Δ.Σ.
Παγκόσμια Ημέρα Μπακλαβά - 17 Νοεμβρίου
Η Μήλος στους κορυφαίους προορισμούς στον κόσμο για συνέδρια και επαγγελματικά ταξίδια
Oceania Cruises: Τρεις νέες κρουαζιέρες με Ελληνικά λιμάνια το 2026
FedHATTA/ HATTA: Οι διεθνείς επαγγελματίες του οργανωμένου τουρισμού γνωρίζουν την Κρήτη
Τουρισμός: Η Σουηδία πρώτη χώρα στον κόσμο με εμπορικό σήμα, για να μην μπερδεύονται οι ταξιδιώτες!
Απόστολος Τζιτζικώστας | "Ετοιμάζω ολοκληρωμένη και σύγχρονη ευρωπαϊκή στρατηγική για τον τουρισμό"
ΠΟΤ: Ένα Ελληνικό χωριό και δύο κυπριακά ανάμεσα στα 55 Καλύτερα Τουριστικά Χωριά στον κόσμο για το 2024