Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας στη Γαλλία λειτουργεί με ένα σύστημα που αναπτύχθηκε τη δεκαετία του 1970. Χαρακτηριστικό της παλαιότητας του συστήματος είναι ότι μερικές φορές εξακολουθεί να χρησιμοποιεί χάρτινες λωρίδες για την αναπαράσταση των εισερχόμενων αεροσκαφών.
Κατά καιρούς έχουν γίνει κάποιες αναβαθμίσεις, αλλά τώρα, λόγω της σημαντικής αύξησης της εναέριας κυκλοφορίας αλλά και των Ολυμπιακών Αγώνων, που θα διεξαχθούν στο Παρίσι το καλοκαίρι, έχει προγραμματιστεί ο πλήρης εκσυγχρονισμός του συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας. Το έργο θα κοστίσει πάνω από 1 δισ. ευρώ.
Όσο διαρκούν οι εργασίες, εκτιμάται ότι θα ακυρωθούν περίπου 16.500 πτήσεις, σύμφωνα με το κανάλι επιχειρηματικών ειδήσεων BFM.
Μεταξύ 9 Ιανουαρίου και 14 Φεβρουαρίου 2024, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν ενημερωθεί να μειώσουν κατά 20% τον αριθμό των πτήσεων που απογειώνονται και προσγειώνονται στα αεροδρόμια Charles de Gaulle, Orly, Le Bourget και Beauvais του Παρισιού.
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, το νέο σύστημα θα δοκιμαστεί στο κέντρο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στο Athis-Mons, το μεγαλύτερο στη Γαλλία, το οποίο διαχειρίζεται όλα τα αεροδρόμια του Παρισιού και του Beauvais.
Οι αεροπορικές εταιρείες θα αποφασίσουν ποιες πτήσεις θα ακυρώσουν. Εκτιμάται ότι θα κόψουν κυρίως δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων. Ο 'Ομιλος Air France έχει ήδη ανακοινώσει την ακύρωση περισσότερων από 4.200 πτήσεων μικρών και μεσαίων αποστάσεων κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Σε μια προσπάθεια να ελαχιστοποιήσει τον αντίκτυπο στους επιβάτες, ο όμιλος αεροπορικών εταιρειών έχει ήδη ενημερώσει ορισμένους επιβάτες και τους προσφέρει μετεβίβαση σε διαφορετικές πτήσεις την ίδια ημέρα.
Μέχρι το τέλος του έτους, και άλλες αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Air France, συμπεριλαμβανομένων των διεθνών που εκτελούν πτήσεις προς το Παρίσι.