Ryanair: Πιο... προσγειωμένες προβλέψεις ετήσιων κερδών λόγω αφαίρεσης των ναύλων από τα ΟΤΑ

29-01-24 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Μειωμένα έσοδα προβλέπει η Ryanair για την εφετινή χρονιά έπειτα από το stop της πώλησης των ναύλων της από τα μεγάλα Online ταξιδιωτικά γραφεία.

Ενώ η επιβατική κίνηση και οι ναύλοι είναι αυξημένα σε σχέση με τα επίπεδα του 2022, ο συντελεστής φορτίου και τα έσοδα κατά την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς ήταν μικρότερα από τις αρχικές εκτιμήσεις, καθώς οι τιμές μειώθηκαν σε απάντηση της απότομης αλλά αποδεκτής αφαίρεσης των πτήσεων από τις «πειρατικές», όπως τις χαρακτήρισε, ιστοσελίδες των ΟΤΑ στις αρχές Δεκεμβρίου.

Συγκεκριμένα, κατά το τρίτο τρίμηνο του οικονομικού έτους, τα κέρδη μειώνονται στα 15 εκατ. ευρώ έναντι 211 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022, καθώς το υψηλότερο κόστος καυσίμων αντισταθμίζει την αύξηση εσόδων παρά την άνοδο 7% που καταγράφεται στον αριθμό επιβατών (41,4 εκατ.). Ο μέσος ναύλος παρουσίασε αύξηση 13% και διαμορφώθηκε σε 42 ευρώ, χάρη στην ισχυρή τάση για ταξίδια τον Οκτώβριο και τα Χριστούγεννα.

Τα κέρδη για το Πάσχα που πέφτει στα τέλη Μαρτίου είναι απίθανο να αντισταθμίσουν το χαμηλότερο από το αναμενόμενο συντελεστή βάρους και κέρδη κατά τις επόμενες φάσεις του τρίτου τριμήνου.

Ο αερομεταφορέας προβλέπει ότι η επιβατική κίνηση για το 12μηνο θα παρουσιάσει αύξηση 9% σε 183,5 εκατ., παρά τους χαμηλότερους συντελεστές φορτίου κατά το χειμερινό τρίτο τρίμηνο και τις καθυστερήσεις παράδοσης των αεροσκαφών Boeing.

Το καθαρό κέρδης για το πρώτο εννιάμηνο παρουσιάζει αύξηση 39% σε ετήσια βάση, σε 2,19 δισ. ευρώ. Ωστόσο ο Michael O’Leary αποκάλυψε ότι οι προβλέψεις καθαρών κερδών για ολόκληρο το έτος είναι μειωμένες σε ένα εύρος από 1,85 δισ. ευρώ έως 1,95 δισ. ευρώ έναντι της προηγούμενης πρόβλεψης των 1,85 δισ. έως 2,05 δισ. ευρώ.

Παράλληλα, η Ryanair προβλέπει συνέχιση της ενοποίησης των αερομεταφορέων στην Ευρώπη μέσα στην ερχόμενη τριετία, με την αγορά της ΙΤΑ και της Air Europa καθώς και την πώληση της TAP Air Portugal και της SAS.  

Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την καθήλωση αεροσκαφών Airbus A320 λόγω μηχανικών ζητημάτων και με την καθυστέρηση παράδοσης αεροσκαφών, αναμένεται να περιορίσει τις χωρητικότητες στις κοντινές πτήσεις της Ευρώπης μέσα στην ερχόμενη τριετία, σύμφωνα με τον αερομεταφορέα.

 

 

 

 

διαβάστε ακόμα

H Vietnam Airlines προχωρά σε οικονομική και λειτουργική αναδιάρθρωση
Απόφοιτοι των ΑΣΤΕ μπορούν να καταταχθούν σε Τμήματα Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων με τουριστικές σπουδές
Rhodes Co-Lab | Εκδήλωση για την Ολιστική Βιώσιμη Ανάπτυξη από την Παραγωγή στη Γαστρονομία – Φιλοξενία
Υποδομές ώρα μηδέν στον ελληνικό τουρισμό
Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου | Διεύθυνση Παρακολούθησης Φέρουσας Ικανότητας - Γραφεία Κλιματικής Ουδετερότητας
ΤΑΙΠΕΔ – ΕΤΑΔ | Αποτελεσματικότερη αξιοποίηση της δημόσιας ακίνητης περιουσίας
Αποχωρεί η TUI από την Γερμανική Ένωση οργανωμένου τουρισμού DRV - "Ανεπαρκής υπεράσπιση του κλάδου στον ανταγωνισμό"
Τουρισμός: Το value for money προτεραιότητα των Αμερικανών τουριστών αυτό το καλοκαίρι
Αμερικανικός τουρισμός: 8 στους 10 θα ταξιδέψουν στο εξωτερικό μέσα στην ερχόμενη διετία
Ελληνίδα η νέα αντιπρόεδρος Ανάπτυξης της Trinity στο Λονδίνο – Αναζήτηση ξενοδοχειακών επενδύσεων στην Ευρώπη