Εάν μια μεγάλη καθυστέρηση πτήσης προκλήθηκε από έλλειψη προσωπικού που φορτώνει αποσκευές στο αεροδρόμιο, ενδέχεται οι επιβάτες να μην δικαιούνται αποζημίωση, όπως προβλέπεται στα δικαιώματα των επιβατών της ΕΕ.
Τη γνωμοδότηση αυτή εξέδωσε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, απαντώντας στην προσφυγή του Περιφερειακού Δικαστηρίου της Κολωνίας, μετά το αίτημα επιβατών, που είχαν περίπου 4 ώρες καθυστέρηση σε πτήση της μαλτέζικη εταιρείας TAS από Κολωνία/Βόννη προς Κω το 2021.
Αυτή η καθυστέρηση οφειλόταν κυρίως στην έλλειψη προσωπικού για τη φόρτωση των αποσκευών.
Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, λοιπόν, γνωμοδότησε ότι η καθυστέρηση προέκυψε από «έκτακτη περίσταση» και το περιστατικό δεν αποτελεί «μέρος της συνήθους άσκησης της δραστηριότητας» μιας αεροπορικής εταιρείας και είναι πέρα από τον έλεγχό της.
Εναπόκειται πλέον στο γερμανικό δικαστήριο να αξιολογήσει εάν πληρούνται αυτές οι δύο προϋποθέσεις, σύμφωνα με την γνωμοδότηση.
Πάντως, ακόμη και αν το γερμανικό δικαστήριο κρίνει ότι η έλλειψη προσωπικού είναι μια εξαιρετική περίσταση, η αεροπορική εταιρεία πρέπει να αποδείξει ότι αυτή η περίσταση δεν μπορούσε να αποφευχθεί ακόμη και με «όλα τα εύλογα μέτρα» και ότι είχε λάβει τα κατάλληλα μέτρα για να την αποτρέψει