Πρόσθετους φόρους στην αεροπορική βιομηχανία της Γαλλίας, ύψους 1 δισ.ευρώ ετησίως, σχεδιάζει η κυβέρνηση από το 2025.
Αυτό ανέφερε ο Pascal de Izaguirre, πρόεδρος της Εθνικής Ομοσπονδίας Αεροπορίας και των Επαγγελμάτων της (FNAM), τονίζοντας ότι οι πληροφορίες είναι αξιόπιστες και σίγουρες, προκαλώντας ανησυχία στους επαγγελματίες του χώρου. Η απόφαση για τη φορολόγηση αυτή δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί.
Ο κλάδος βρίσκεται σε κατάσταση σοκ, είπε, εκφράζοντας την ανησυχία του για τις επιπτώσεις ενός τέτοιου φόρου στις αεροπορικές εταιρείες, καθώς δεν θα μπορέσουν να απορροφήσουν το οικονομικό πλήγμα.
Η φορολογία αυτή, όπως υπογράμμισε, θα πρέπει να μετατοπισθεί στις τιμές των εισιτηρίων, κάτι, όμως, που θα επηρεάσει αρνητικά την κινητικότητα και την προσβασιμότητα των αεροπορικών ταξιδιών στη Γαλλία.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η επιβάρυνση για τις αεροπορικές εταιρείας θα είναι τριπλάσια από αυτήν που υφίστανται ήδη από τον φόρο αλληλεγγύης στα αεροπορικά εισιτήρια (TSBA), ο οποίος σήμερα ανέρχεται στα 460 εκατ. ευρώ ετησίως. Εκτιμάται ότι η επιβάρυνση θα αφορά περισσότερο τους επιβάτες της Business Class και των πτήσεων σε προορισμούς μεγάλων αποστάσεων.
Ο κ. de Izaguirre τόνισε ότι η Γαλλία είναι μια από τις πιο βαριά φορολογούμενες χώρες της Ευρώπης, ειδικά η γαλλική αεροπορική βιομηχανία. Οι ειδικοί φοβούνται ότι η αυξημένη φορολογική πίεση θα κάνει τους γαλλικούς αερομεταφορείς λιγότερο ανταγωνιστικούς σε σύγκριση με τις ξένες αεροπορικές εταιρείες, επηρεάζοντας αρνητικά την ελκυστικότητα της Γαλλίας ως ταξιδιωτικού προορισμού. Αντίθετα, γειτονικές χώρες όπως η Ισπανία και η Ιταλία έχουν μειώσει τους φόρους αεροπορικών ταξιδιών για να προσελκύσουν περισσότερους τουρίστες.
Οι ειδικοί επικρίνουν την έλλειψη μελετών επιπτώσεων, δηλώνοντας ότι εκπλήσσονται από αυτή την παράβλεψη. Όπως επισημαίνουν, η αξιολόγηση του οικονομικού αντίκτυπου στις εταιρείες είναι απαραίτητη πριν από την εφαρμογή τέτοιων φορολογικών πολιτικών.
Ο πρωθυπουργός Michel Barnier στοχεύει να μειώσει το έλλειμμα στο 5% του ΑΕΠ της χώρας έως το 2025, σε σύγκριση με το αναμενόμενο 6% το 2024. Σχεδιάζει επίσης να το μειώσει κάτω από το ανώτατο όριο του 3% έως το 2029, σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές δεσμεύσεις της Γαλλίας. Όπως δήλωσε, τα δύο τρίτα των ποσών για τη μείωση του ελλείμματος θα προέλθουν από τη μείωση των δαπανών.