ΟΛΠ: Διαγωνισμός για την εκμετάλλευση των αποβλήτων

14-10-14 | ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ

Ανοικτό διεθνή διαγωνισμό για τη μελέτη, κατασκευή και εκμετάλλευση της συλλογής στερεών αποβλήτων πλοίων τα οποία καταπλέουν στο λιμάνι του Πειραιά, σύμφωνα με τους κανόνες της κοινοτικής νομοθεσίας, προκήρυξε ο ΟΛΠ, με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας.

Ο διαγωνισμός, ο οποίος δημοσιεύθηκε στη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, σε ελληνικά ΜΜΕ και στο διαδίκτυο, προκηρύχθηκε τον Ιούλιο 2014 και οι διαδικασίες του θα ολοκληρωθούν τον Απρίλιο 2015.

Προκηρύχθηκε μετά από τεχνικές, νομικές και οικονομικές μελέτες, οι οποίες συντάχθηκαν για λογαριασμό της Δ/νσης Προμηθειών του ΟΛΠ από αναγνωρισμένου κύρους διεθνή μελετητικά γραφεία.

Το οικονομικό αντάλλαγμα για τον ΟΛΠ Α.Ε. θα ανέρχεται σε 9% επί των συνολικών εσόδων του παραχωρησιούχου, το IRR σε 11,43, ενώ η συνολική δαπάνη εγκατάστασης και ετήσιας λειτουργίας σε 25,9 εκ. Ευρώ.  

Ο διαγωνισμός γίνεται μέσω της μεθόδου υπογραφής Σύμβασης Παραχώρησης επί έργου που θα κατασκευάσει σε δικό του χώρο ιδιώτης επενδυτής και η εγκατάσταση θα αποδοθεί στο τέλος της περιόδου εκμετάλλευσης  ως πλήρης ιδιοκτησία (εγκατάστασης και μέσων) στον ΟΛΠ.

Η χρονική διάρκεια παραχώρησης είναι συνάρτηση της επένδυσης και προσδιορίσθηκε βάσει οικονομικού μοντέλου (κόστος εγκατάστασης, κέρδος επενδυτή, κέρδος από ετήσιες προμήθειες στον ΟΛΠ Α.Ε.) από την ERNST and YOUNG (EY) σε 25 έτη.

Στο διαγωνισμό επιτρέπεται να λάβουν μέρος εταιρείες ακόμα και με «δάνεια εμπειρία» από άλλες διεθνείς εταιρείες, αρκεί να πληρούν τους όρους και τις απαιτούμενες περιβαλλοντικές άδειες της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας.

Μέχρι σήμερα τους φακέλους της προκήρυξης έχουν λάβει 19 επιχειρήσεις εκ των οποίων 2 υπέβαλαν ενστάσεις κατά ορισμένων άρθρων της διακήρυξης, οι οποίες με την παρουσία των ενιστάμενων συζητήθηκαν στο Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού.

Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού θα υποβληθεί για προσυμβατικό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο πριν από την υπογραφή του. 

Η λύση της ανάθεσης του έργου σε ιδιώτη επενδυτή μέσω συμβάσεως παραχώρησης είναι συνήθης σε όλα τα λιμάνια του κόσμου, προσδίδει στον ΟΛΠ σταθερό ετήσιο έσοδο, οι τιμολογήσεις ελέγχονται, είναι σταθερές και δεν εξαρτώνται από εξωγενείς παράγοντες “χωματερών” και λειτουργούν θετικά και για τους πελάτες-πλοία. 

 

διαβάστε ακόμα

Διαγωνισμός για εκμίσθωση ακινήτου με σκοπό την τουριστική χρήση του στη Θάσο
Ζαγόρι | Διαγωνισμός για τη μίσθωση του Δημοτικού Ξενώνα Σκαμνελίου
Αίγυπτος: Χάραξη στρατηγικής για 50 εκατ. τουρίστες ετησίως
Ανανέωση θητείας Προϊσταμένων σε 3 Γραφεία Εξωτερικού του ΕΟΤ
Δήμος Φολεγάνδρου: Πρόταση για συμμετοχή στο πρόγραμμα προσβασιμότητας παραλιών
Ανάθεση παράλληλης άσκησης καθηκόντων δύο Προϊσταμένων Υπηρεσιών ΕΟΤ Εξωτερικού
Nέος Κανονισμός Πρασίνου στο Δήμο Αθηναίων
Όλγα Κεφαλογιάννη στις ενώσεις του ΣΕΤΕ: Ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για τον ελληνικό τουρισμό
Καλλιόπη Βέττα: Υπόσχεση για αλλαγή των διατάξεων ως προς τον ορισμό και τα δικαιώματα των ξεναγών
Forwardkeys | Το EuroPride 2024 στη Θεσσαλονίκη αύξησε τις διεθνείς αφίξεις