Η Ελλάδα έχει ιστορικά ισχυρή θέση στην αγορά κρουαζιέρας, όμως, οι γεωπολιτικές εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή τα τελευταία χρόνια εμπόδισαν την περαιτέρω ανάπτυξη. Οι προοπτικές, πάντως, είναι θετικές και ενισχύονται από το γεγονός ότι η χώρα μας είναι ασφαλής προορισμός.
Αυτό επισήμανε ο Αντιπρόεδρος της Ανάπτυξης Λιμένων και Προορισμών της Euromed, κ. Michel Nestour, μιλώντας στο Posidonia Sea Tourism Forum που πραγματοποιείται στις 28 και 29 Μαϊου.
Ενώ η Ελλάδα είναι μια από τις καλύτερες χώρες για κρουαζιέρα, δεν έχει κεφαλαιοποιήσει την ισχυρή της θέση την τελευταία 10ετία, και παρουσιάζει σταθερές επιδόσεις, τόνισε ο κ. Nestour.
Αυτό οφείλεται εν μέρει στις υποδομές κρουαζιέρας, οι οποίες χρειάζονται βελτίωση για την υποδοχή κρουαζιερόπλοιων μεγαλύτερου μεγέθους.
Τα πλοία στην Ελλάδα κάνουν συνήθως transit και όχι homeport, δήλωσε ο κ. Nestour και αυτό θα μπορούσε να αλλάξει με σημαντικά οφέλη για τον ελληνικό τουρισμό και τους προορισμούς. Για περισσότερα homeport, η Eλλάδα χρειάζεται να επενδύσει στις υποδομές που θα αυξήσουν τις προσεγγίσεις και άρα και τους επιβάτες κρουαζιέρας στη χώρα.
Τα σύγχρονα home port χρειάζεται να είναι προετοιμασμένα για μεγαλύτερα πλοία που ήδη εκτελούν δρομολόγια είτε πρόκειται να χρησιμοποιηθούν στη βιομηχανία κρουαζιέρας στο μέλλον. Σήμερα, στην Ελλάδα 5 λιμάνια ελέγχουν το 75% των κινήσεων κρουαζιέρας.
Επιπλέον χρειάζεται να γίνει αντιληπτό ότι ο ανεφοδιασμός καυσίμων έχει σημασία για την επιλογή ελληνικών λιμένων από τις εταιρίες κρουαζιέρας.
Μέχρι το 2027, ο στόλος της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας θα αυξηθεί ταχύτατα, και προβλέπεται ότι κάθε 39 ημέρες θα παραδίδεται ένα νέο πλοίο κατά μέσο όρο. Αυτό αποτελεί ευκαιρία ανάπτυξης για την ελληνική κρουαζιέρα, υπογράμμισε.
Χρειάζεται, τέλος, να μελετηθούν νέοι τρόποι στήριξης μεγάλων και φιλικών στο περιβάλλον κρουαζιερόπλοιων.
Διαβάστε επίσης
Posidonia Sea Tourism Forum 2019: Οι τάσεις της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο