Η τάση που διαμορφώνεται στις κρουαζιέρες να μην γίνονται προσεγγίσεις σε λιμάνια κατά τη διάρκεια του ταξιδίου, δεν αξιολογείται θετικά από τον καθηγητή τουριστικού μάνατζμεντ κρουαζιέρας του Πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών Bremerhaven, κ. Αλέξη Παπαθανάση.
Ο κ. Παπαθανάσης, μιλώντας στο Spiegel, δήλωσε ότι κάτι τέτοιο επιτρέπει στις εταιρίες κρουαζιέρας να προσαρμόσουν τις διαδικασίες τους, όμως αυτό θα πρέπει να γίνει «συστηματικά και επαγγελματικά».
Οι κρουαζιέρες «στο πουθενά» αποτελούν μια πρακτική λύση που επιτρέπει στις εταιρίες να προσαρμόσουν τις διαδικασίες τους στη νέα κανονικότητα και να ξεκινήσουν και πάλι τη δραστηριότητά τους.
Όμως δεν είναι τώρα η ώρα για γρήγορες λύσεις, τονίζει ο κ. Παπαθανάσης. Θα πρέπει να εφαρμοστούν, με συστηματικό και επαγγελματικό τρόπο, αλλαγές διαδικασιών, πρωτόκολλα υγείας και σχέδια έκτακτης ανάγκης. Πρέπει οι διαδικασίες αυτές να είναι διαφανείς και να ελέγχονται, και πάνω απ όλα, οι πελάτες δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ως αντικείμενα πειραμάτων, υπογράμμισε.
Επιπλέον, μια κρουαζιέρα που αποτελείται κυρίως από διανυκτερεύσεις εν πλω και κοινωνική αποστασιοποίηση δεν προσφέρει μια ελκυστική εμπειρία διακοπών, τόνισε.
Τα σχέδια 10 σημείων των TUI Cruises και Hapag-Lloyd Cruises δεν είναι αρκετά διαφανή, σύμφωνα με τον κ. Παπαθανάση, καθώς η εφαρμογή τους είναι πιο περίπλοκη απ’ όσο μπορεί να πιστεύουμε, για παράδειγμα, όσον αφορά τη μέτρηση και τον έλεγχο του πόσοι άνθρωποι βρίσκονται σε συγκεκριμένους χώρους του πλοίου.
Το συμβαίνει εάν προκύψει κρούσμα κορωνοϊού κατά τη διάρκεια μιας κρουαζιέρας που δεν θα προσεγγίσει σε λιμάνια; Μάλιστα, ο κ. Παπαθανάσης υπογράμμισε ότι εάν υπάρξει διασπορά του ιού σε κρουαζιερόπλοιο, αυτό θα ήταν αυτοκτονία για τη βιομηχανία κρουαζιέρας.