Η κρουαζιέρα στην πανδημία: Ψηφιοποίηση, τεράστια πλοία και λιγότερες προσεγγίσεις – Ποιά μοντέλα θα επικρατήσουν

31-03-21 | ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ

Παρά τα αυστηρά πρωτόκολλα υγιεινής που θα ισχύσουν στις κρουαζιέρες μόλις ξεκινήσουν τα ταξίδια αυτού του είδους, παραμένει άγνωστο πότε θα γίνει η εκκίνηση.

Προς το παρόν έχουμε στραμμένο το βλέμμα μας σε μια επανεκκίνηση το καλοκαίρι ώστε να διασωθεί η σεζόν, όμως δεν ξέρουμε εάν αυτό θα λειτουργήσει καθώς εξαρτάται από την πρόοδο της πανδημίας, την πρόοδο των εμβολιασμών και το πόσο αποτελεσματικοί θα είναι.

Αυτό δήλωσε ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών του Bremerhaven Αλέξης Παπαθανάσης στο Zeit Online.

Ο εκπρόσωπος της Aida Cruises, Hansjörg Kunze, από την πλευρά του δηλώνει ότι η εταιρία παρατηρεί στενά τις εξελίξεις στους προορισμούς των πλοίων της όμως εμφανίζεται σίγουρος ότι θα είναι σε θέση να προσφέρει κρουαζιέρες σε κλασικούς καλοκαιρινούς προορισμούς όπως η Β. Ευρώπη, η Βαλτική και η Μεσόγειος. Στις 20 Μαρτίου το πρώτο πλοίο της εταιρίας, το Aida Perla, ξεκίνησε ταξίδια στη Γκραν Κανάρια.

Ωστόσο είναι αμφίβολο αν  η κρουαζιέρα θα «τρέξει» με κανονικές ταχύτητες το καλοκαίρι του 2021. Ο κ. Παπαθανάσης εκτιμά ότι πολλά στοιχεία της κρουαζιέρας θα μετατραπούν σε ψηφιακή μορφή και θα απλουστευθούν, για παράδειγμα όσον αφορά τις ανέπαφες συναλλαγές στο πλοίο και τους αυτοματισμούς. Η βιομηχανία κρουαζιέρας προσαρμόζεται σε νέα δεδομένα, τόνισε και τα παλαιότερα πλοία αποσύρονται. Παράλληλα, επισημαίνει ότι η τάση για τεράστια κρουαζιερόπλοια θα συνεχιστεί.

Η κρουαζιέρα αναμένεται να διέπεται από αυστηρούς κανονισμούς για πολύ καιρό ακόμα. Ο αριθμός των προσεγγίσεων σε λιμάνια θα μειωθεί και θα υπάρξει στενότερη συνεργασία μεταξύ μεμονωμένων λιμανιών, τόνισε ο κ. Παπαθανάσης, ενώ όπως πρόσθεσε, θα υπάρξουν περαιτέρω περιορισμοί στην ποικιλία των δρομολογίων, με τάση για ταξίδια σε διαφορετικές χώρες αλλά λιγότερες προσεγγίσεις σε λιμάνια.

Είναι επίσης πιθανό ένα μοντέλο παρόμοιο με αυτό των ΗΠΑ όπου οι εταιρίες στην Καραϊβική εξυπηρετούν τα δικά τους λιμάνια. Αυτά τα μέρη θα αποτελούν προέκταση του πλοίου που σημαίνει ακόμα λιγότερη επαφή με τον εξωτερικό κόσμο, τόνισε ο κ. Παπαθανάσης. Στην Tui Cruises για παράδειγμα, οι εκδρομές ξηράς είναι προς το παρόν αυστηρά περιορισμένες και εφικτές μόνο σε ομάδες. Το κλειστό σύστημα κρουαζιέρας διευρύνεται στην ξηρά, για παράδειγμα προσφέρονται περισσότερες οργανωμένες εκδρομές.

Όσον αφορά τις τιμές, ο κ. Παπαθανάσης εκτιμά ότι οι κρουαζιέρες θα είναι πιο ακριβές, καθώς προβλέπεται μειωμένη προσφορά και αυξημένη ζήτηση.

 

 

διαβάστε ακόμα

Τουρισμός | Τέλος Ανθεκτικότητας: Λάθος υπολογισμός για τα έσοδα από τα ξενοδοχεία, που οδηγεί σε δίκαιη μείωση 50% του Τέλους!
Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης και προβολής δήμου Παρανεστίου
Υπουργείο Τουρισμού: Μία έγκριση και μία απόρριψη για χρηματοδότηση αναβάθμισης τουριστικών λιμένων
Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου | Να ανασταλεί η ένταξη της παραλίας Κέρους Λήμνου στις «απάτητες»
Οι ευκαιρίες τοποθέτησης ελληνικών κρασιών σε ισπανικά εστιατόρια και ξενοδοχεία
Διαγωνισμός για λειτουργία παγοδρομίου στην κεντρική πλατεία Ιστιαίας
Δημόσιος Διαγωνισμός για τη μίσθωση 4 κυλικείων του αθλητικού κέντρου Μίκρας
Ιταλία: Μέτρα κατά του υπερτουρισμού στην Πομπηία - όριο 20.000 επισκεπτών την ημέρα
CV Villas | +29% οι κρατήσεις για βίλες στην Ελλάδα το 2025
Κομισιόν | Ελληνική οικονομία: Ανάπτυξη πάνω από 2% μέχρι και το 2026