Οι εταιρίες κρουαζιέρας έρχονται αντιμέτωπες με το «αγκάθι» των ελλείψεων προσωπικού, όπως ακριβώς συμβαίνει και στις βιομηχανίες αερομεταφορών και φιλοξενίας παγκοσμίως, έπειτα από τα δύο χρόνια πανδημίας, τα οποία έστρεψαν πολλούς εργαζομένους του τουρισμού να αναζητήσουν απασχόληση σε άλλους κλάδους.
Πολλές αεροπορικές εταιρίες, μετά την έναρξη της σεζόν και την αύξηση της ζήτησης για ταξίδια, αναγκάστηκαν να προβούν σε αλλαγές των υπηρεσιών τους, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις ελλείψεις προσωπικού. Βέβαια, η βιομηχανία κρουαζιέρας εντοπίζει το πρόβλημα κυρίως στην ανάγκη για μαζική επιστροφή εργαζομένων μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα σε συνδυασμό με τις καθυστερήσεις στην έκδοση visa.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Business Insider οι εταιρίες κρουαζιέρας συναντούν δυσκολίες στην έγκαιρη κάλυψη θέσεων εργασίας με νέες προσλήψεις. Ως αποτέλεσμα, αναγκάζονται να θέσουν όρια στη χωρητικότητα των πλοίων τους, να σφραγίσουν εστιατόρια στα πλοία, ακόμα και να ακυρώσουν ορισμένες κρουαζιέρες.
Η Norwegian Cruise Lines περιόρισε τη χωρητικότητα του εμβληματικού της πλοίου Pride of America, εν μέρει λόγω ελλείψεων προσωπικού. Το κρουαζιερόπλοιο απασχολεί 930-940 άτομα προσωπικού και πλέον λειτουργεί με 550.
Η Holland America εντοπίζει το πρόβλημα στο γεγονός ότι ενώ υπάρχει ζήτηση για εργασία στην κρουαζιέρα, υπάρχουν περιορισμοί που αφορούν τις visa, όπως τις Σένγκεν βίζα ή τις Αμερικανικές βιζα, που απαιτούνται ώστε να εργασθεί κανείς σε πλοία στα νερά των ΗΠΑ. Όπως επισημαίνει ο αντιπρόεδρος εμπειρίας επιβατών της Holland America, Michael Smith, σε ορισμένες χώρες τα ραντεβού για την απόκτηση βίζας μπορεί να καθυστερούν έως έξι μήνες. Επισήμανε δε ότι για να καλυφθούν τα κενά στο προσωπικό, η εταιρία μετακινεί εργαζομένους από το ένα πλοίο στο άλλο, και οτι οι μεγαλύτερες ελλείψεις εντοπίζονται στη μαγειρική, όμως υπάρχει μετακίνηση του προσωπικού σε διαφορετικά τμήματα όχι απαραίτητα στη μαγειρική αλλά στην εξυπηρέτηση στο Lido Market ή σε θέσεις καθαριότητας στο πλοίο.
Η Cunard μείωσε τη χωρητικότητα στα κρουαζιερόπλοια Queen Elizabeth και Queen Victoria, αναφέροντας ότι ο ευρύτερος αντίκτυπος του κορωνοϊού επηρεάσε την απόφαση αυτή.
Η Carnival προσωρινά έκλεισε δύο εστιατόρια σε κάθε πλοίο, προκειμένου να διαχειριστεί τις ελλείψεις προσωπικού. Η γρήγορη επανεκκίνηση της κρουαζιέρας απαίτησε την επιστροφή χιλιάδων μελών πληρώματος μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, και αύξησε τον αριθμό των πηγών που είναι αναγκαίες ώστε οι κυβερνητικές αρχές να επεξεργασθούν έναν μεγάλο αριθμό αιτήσεων visa ενώ επιβράδυνε και την ικανότητά μας να στελεχώσουμε με προσωπικό όλες μας τις λειτουργίες συμπεριλαμβανομένης της ομάδας μαγειρικής, δήλωσε εκπρόσωπος της Carnival στο Insider.