Η Βαρκελώνη, από τις 22 Οκτωβρίου, απαγορεύει τον ελλιμενισμό κρουαζιερόπλοιων στους τερματικούς σταθμούς κοντά στην πόλη (Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου και Maremagnum) και παράλληλα περιορίζει τον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων που επιτρέπεται να ελλιμενίζονται ταυτόχρονα στη Βαρκελώνη από δέκα σε επτά. Πλέον διαθέσιμοι για τα κρουαζιερόπλοια είναι οι πιο απομακρυσμένοι τερματικοί σταθμοί στο Mol Adossat.
Οι κρουαζιέρες βρίσκονται στο επίκεντρο της κριτικής στην πόλη εδώ και χρόνια, λόγω των εκπομπών ρύπων και της συμβολής τους στον μαζικό τουρισμό. Το 2018, το δημοτικό συμβούλιο εφάρμοσε μέτρα για τον περιορισμό των επιπτώσεων, όπως περιορισμούς στις περιηγήσεις σε δημοφιλείς περιοχές της παλιάς πόλης από τον Αύγουστο του 2022.
Παρά τις προσπάθειες αυτές, η Βαρκελώνη παραμένει το μεγαλύτερο λιμάνι κρουαζιέρας στην Ευρώπη και το πέμπτο μεγαλύτερο παγκοσμίως, μετά το Port Canaveral, το Miami, το Fort Lauderdale και το Cozumel. Το 2023, οι επιβάτες κρουαζιέρας αναμένεται να ξεπεράσουν τους αριθμούς ρεκόρ το 2019. Κάθε χρόνο, πάνω από τρία εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας επισκέπτονται τη Βαρκελώνη.
Σύμφωνα με τον Lluís Salvado, Πρόεδρο του λιμανιού της Βαρκελώνης, η 3η Οκτωβρίου 2023 είναι μια ιστορική ημέρα για την πόλη, καθώς ήταν η τελευταία φορά που ένα κρουαζιερόπλοιο αναχώρησε από έναν από τους τερματικούς σταθμούς κοντά στο κέντρο της πόλης. Έκτοτε, δεν υπήρξαν άλλα κρουαζιερόπλοια και πλέον από τις 22 Οκτωβρίου επιβάλλεται η απαγόρευση.
Οι επιβάτες που θέλουν να φτάσουν στο κέντρο της Βαρκελώνης από τους τερματικούς σταθμούς κρουαζιέρας στο Mol Adossat, πρέπει να πάρουν λεωφορείο, είτε από τις συγκοινωνίες της πόλης, είτε από τη ναυτιλιακή εταιρεία.