Με υπεύθυνο τρόπο και αντιλαμβανόμενος την κρισιμότητα της περιόδου ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γ. Ρέτσος ανέλαβε πρωτοβουλία με στόχο τον περιορισμό των επιπτώσεων στον ελληνικό τουρισμό από την εξάπλωση του κορωνοϊού.
Στο πλαίσιο αυτό, πρότεινε την υιοθέτηση μίας πιο ευέλικτης πολιτικής ακυρώσεων από τα τουριστικά καταλύματα, σε συνεργασία και με τα τουριστικά γραφεία, όπου αυτό είναι απαραίτητο.
Στον αντίποδα, η Ένωση Ξενοδόχων Εστιατόρων Γερμανίας επισημαίνει ότι τα ξενοδοχεία του Βερολίνου δεν υποχρεούνται να επιστρέψουν χρήματα σε όσους είχαν κάνει κράτηση για την έκθεση ΙΤΒ, που ακυρώθηκε. Από νομικής άποψης, η ξενοδοχειακή επιχείρηση μπορεί να επιμείνει στη πληρωμή του συμφωνηθέντος κόστους, επειδή η διεξαγωγή ή όχι μιας εμπορικής έκθεσης αποτελεί ρίσκο που αναλαμβάνει ο επισκέπτης και δεν τον απαλλάσσει από την υποχρέωση να καταβάλει τα οφειλόμενα στο κατάλυμα εάν η έκθεση ακυρωθεί, επισημαίνει η Ένωση σε ενημερωτικό της σημείωμα για τον κορωνοϊό.
Το ζήτημα όμως δεν είναι τόσο νομικό όσο ηθικής τάξεως. Οι ξενοδόχοι του Βερολίνου θα έπρεπε να τηρήσουν μία διαφορετική στάση προς τους πελάτες τους οι οποίοι υποχρεούνται να καταβάλουν το κόστος της ακύρωσης χωρίς δική τους ευθύνη.
Πέραν του ΣΕΤΕ, όμως, υπάρχουν και άλλα θετικά παραδείγματα στην υιοθέτηση ευέλικτων πολιτικών ακυρώσεων στην παρούσα δύσκολη περίοδο. Για παράδειγμα οι ξενοδοχειακές αλυσίδες Marriott και η Intercontinental Hotels Group (IHG) δήλωσαν ότι παραιτούνται από τα τέλη ακύρωσης για απευθείας κρατήσεις έως τις 31 Μαρτίου 2020 για τους επισκέπτες που ταξιδεύουν προς ή από την Ιταλία.
Επίσης συμβουλεύουν όσους έχουν πραγματοποιήσει κρατήσεις μέσω πρακτορείου ταξιδιών ή σε ηλεκτρονική πλατφόρμα κράτησης να επικοινωνήσουν με τον αντιπρόσωπό τους.
Εξάλλου σε πολλές περιπτώσεις κρατήσεων μέσω διαδικτύου, υπάρχει η επιλογή να επιλέξετε «δωρεάν ακύρωση» κατά την κράτηση. Αυτό επιτρέπει στους πελάτες να ακυρώσουν τη διαμονή τους μέχρι μια συγκεκριμένη ημερομηνία. Ωστόσο, εάν ένας πελάτης έχει ήδη πληρώσει για μια κράτηση ξενοδοχείου, δεν είναι εγγυημένο ότι θα είναι σε θέση να λάβει επιστροφή χρημάτων.
Από την πλευρά της η Airbnb στην περίπτωση του Βερολίνου υιοθέτησε, επίσης, μία υπεύθυνη στάση σε ότι αφορά τις ακυρώσεις κρατήσεων δηλώνοντας ότι θα καταβάλλουν άμεσα το 100% των χρημάτων που είχαν καταβάλλει πελάτες της, χωρίς να τους υποχρεώνει σε χρονοβόρες ή άλλες διαδικασίες.
Εξάλλου, σε πρόσφατο δημοσίευμα του Tornos News για τη νέα πολιτική ακυρώσεων της Airbnb επισημαίνεται ότι από τις αρχές της αρνητικής τροπής του κορωνοϊού, η εταιρεία ενεργοποίησε την «πολιτική ελάφρυνσης», για να προσφέρει στους οικοδεσπότες και στους επισκέπτες τη δυνατότητα να ακυρώσουν τις επιλεγμένες κρατήσεις χωρίς χρέωση. Όπως αναφέρει η Airnbnb, η πολιτική αυτή ενημερώνεται τακτικά και τηρεί τις οδηγίες και τις συστάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, καθώς και των κυβερνητικών και υγειονομικών αρχών.