Γερμανικός Τουρισμός 2016: Οι νικητές της χρονιάς - Πώς πήγαν προορισμοί και t.o's

30-12-16 | ΑΓΟΡΕΣ

Παρά τη σημαντική μείωση των πωλήσεων σε Τουρκία, Αίγυπτο και Τυνησία φέτος, τα έσοδα των γερμανών τουρ οπερέιτορ αυξήθηκαν, έστω και οριακά, κατά 0,9%, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του FVW, του μεγαλύτερου εκδοτικού οργανισμού στον τουρισμό στη Γερμανία. Η αύξηση αυτή προήλθε κυρίως από τις κρουαζιέρες (+14,7% οι πωλήσεις) αλλά και την άνοδο των πωλήσεων ακριβότερων τουριστικών πακέτων.

Τα συνολικά έσοδα των τουρ οπερέιτορ (η έρευνα του FVW πραγματοποιήθηκε σε 52 τουρ οπερέιτορ, που αντιπροσωπεύουν το 80% της αγοράς) ανήλθαν σε 21,2 δισ.ευρώ παρότι ο αριθμός των πελατών μειώθηκε κατά 1,9% σε 31,4 εκατομμύρια.

Ο Σύνδεσμος των γερμανών τουριστικών πρακτόρων- DRV αναμένει πλέον έσοδα 27,3 δισ.ευρώ για το σύνολο της αγοράς, ενώ ο αριθμός των πελατών είναι πιθανόν να μειωθεί κατά 900.000 (44 εκατ., έναντι 44,9 εκατ. πέρυσι).

Όπως δείχνει η έρευνα, αδιαφιλονίκητος ηγέτης της αγοράς παρέμεινε η TUI Γερμανίας, παρά την πτώση κατά 2% στον κύκλο εργασιών ύψους € 4,4 δισ. και 5% πτώση στην πελατεία (σε 6 εκατομμύρια). Ο Thomas Cook είχε σταθερά έσοδα ύψους € 3,5 δισ. και 6,1 εκατομμύρια πελάτες στη Γερμανία, χάρη στις πωλήσεις θέσεων αποκλειστικά στην Condor. Τα έσοδα της DER Touristik μειώθηκαν 4% στα € 2,8 δισ. και ο αριθμούς πελατών μειώθηκε κατά σχεδόν 7% στα 5,4 εκατ. Αντίθετα, τα έσοδα του FTI αυξήθηκαν κατά 3% σε € 2,2 δισ. και ο αριθμός των πελατών αυξήθηκε κατά 1,3% σε 3,9 εκατομμύρια.

Η Aida Cruises βρίσκεται στην πέμπτη θέση, χάρη στην αύξηση των εσόδων κατά 14% στα € 1,5 δισ. και την κατά 10% αύξηση στους επιβάτες (πάνω από 900.000) μετά την έναρξη δρομολογίων του νέου πλοίου, του Aida Prima.

Ο Alltours έπεσε στην έκτη θέση, καθώς τα έσοδα υποχώρησαν κατά 11,5% στα € 1.33 δισ. και ο αριθμό πελατών μειώθηκε κατά 13% σε 1,6 εκατομμύρια, ενώ κοντά βρίσκεται ο αντίπαλος Schauinsland-Reisen που πραγματοποίησε σταθερά έσοδα στα € 1,1 δισ. και αριθμό πελατών 1,4 εκατ.

Τρεις εταιρείες κρουαζιέρας - TUI Cruises, Phoenix Reisen και Hapag-Lloyd Cruises - ολοκληρώνουν την πρώτη δεκάδα στην κατάταξη.

Ως προς τους προορισμούς για διακοπές μικρών και μεσαίων αποστάσεων η αγορά περέμεινε στάσιμη με συνολικά 20,8 εκατομμύρια τουρίστες, αλλά με μεγάλες διακυμάνσεις. Η έρευνα του FVW δείχνει ότι μεγάλος νικητής ήταν η Ισπανία με αύξηση έως και 10,8% και 9,8 εκατομμύρια τουρίστες με αεροπλάνο), η Πορτογαλία προσέλκυσε 16% περισσότερους Γερμανούς (πάντα αεροπορικώς), η Βουλγαρία +30%, η Ελλάδα +8%, η Ιταλία +6%. Η Τουρκία είχε μείωση 24% (2,2 εκατ. Γερμανούς τουρίστες με αεροπλάνο) και η Αίγυπτος μείωση 37% (669,00 αφίξεις τουριστών αεροπορικώς).

Οι γερμανοί τουρ οπερέιτορ δηλώνουν γενικά αισιόδοξοι για βελτίωση των πωλήσεων το 2017, αν και οι ηγέτες της αγοράς απέφυγαν τα σχόλια. Μεταξύ των 35 τουρ οπερέιτορ που απάντησαν στο σχετικό ερώτημα για τις προσδοκίες εσόδων, το ένα τρίτο προέβλεψε έως 5% αύξηση και το ένα τρίτο έως 10% αύξηση.

διαβάστε ακόμα

Εξοχικά στην Ελλάδα αγοράζουν οι Γερμανοί - αυξημένη ζήτηση κατά 35% το 2024
«Εποικοδομητικές» συζητήσεις για τον Παρθενώνα - έτος εξελίξεων για τα Γλυπτά το 2025;
Πάνω από 470 σύνεδροι από 20 χώρες στο Resort & Residential Hospitality Forum (R&R) 2024
Συστήνεται Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών
Δρομέας στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας ο γ.γ. της ECTAA
ΕΞΑΑΑ προς Δήμους Αττικής | Μην αυξήσετε το τέλος παρεπιδημούντων
Τα ξενοδοχεία στο σταυροδρόμι της τεχνολογίας, των δεδομένων και του ανθρώπινου παράγοντα – Οι 5 τάσεις για το 2025
Δράσεις βιωσιμότητας από τις μισές κορυφαίες ταξιδιωτικές επιχειρήσεις στον κόσμο
Tripadvisor: Οι 8 φάσεις ζωής και πώς επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές επιλογές των ανθρώπων το 2025
Ελληνικός τουρισμός 2024 | Τι δείχνει ο απολογισμός εισπράξεων και αφίξεων στο 9μηνο