Περί τα 9,5 εκατ. Βρετανοί ταξιδιώτες έχουν προσεγγισθεί από εταιρίες διαχείρισης παραπόνων προκειμένου να υποβάλλουν αίτημα αποζημίωσης για ασθένεια στις διακοπές, σύμφωνα με την ένωση βρετανών τουρ οπερέιτορ, ΑΒΤΑ.
Το νούμερο αυτό, που προέκυψε από έρευνα της YouGov, αντιστοιχεί σε ποσοστό 19% ή σε έναν στους 5 Βρετανούς.
Ο πιο διαδεδομένος τρόπος προσέγγισης ήταν το τηλέφωνο (14%) και ακολούθησε το γραπτό κείμενο (7%) και το email (7%). Σε ορισμένες περιπτώσεις δε η επικοινωνία έγινε από τα social media (3%) αλλά και δια ζώσης (2%) στο αεροδρόμιο ή στις διακοπές.
Τα στοιχεία αυτά δημοσιεύθηκαν ως τμήμα της καμπάνιας της ΑΒΤΑ κατά των ψευδών ισχυρισμών ασθένειας στις διακοπές με τίτλο «Stop Sickness Scams», στην οποία τονίζεται ότι οι ισχυρισμοί αυτοί κοστίζουν δεκάδες εκατ. λίρες στην τουριστική βιομηχανία.
Η ΑΒΤΑ επιθυμεί να κλείσει το παράθυρο στη νομοθεσία που επιτρέπει σε εταιρίες διαχείρισης παραπόνων και νομικούς οργανισμούς να αντλούν περισσότερα έσοδα από ψευδείς ισχυρισμούς ασθένειας από διακοπές στο εξωτερικό, σε σχέση με τα έσοδα από προσωπικούς τραυματισμούς εντός του Ην. Βασιλείου.
Οι ψευδείς ισχυρισμοί αποτελούν αδίκημα και εάν εκδικασθούν έχουν ποινές που μπορεί να περιλαμβάνουν υψηλά πρόστιμα, εγγραφή στο ποινικό μητρώο ή φυλάκιση έως 3 έτη.
Ωστόσο πολλοί καταναλωτές δεν είναι πλήρως ενημερωμένοι για τις ποινές. Επτά στους 10 (70%) των Βρετανών δεν γνωρίζει ότι ένας ψευδής ισχυρισμός για ασθένεια στις διακοπές μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα ποινή φυλάκισης στο Ην. Βασίλειο ή στο εξωτερικό. Μόλις 2 στους 5 πιστεύουν ότι μπορεί να τους επιβληθεί πρόστιμο στη χώρα τους ή εκτός αυτής.
Από το 2013, έχει καταγραφεί αύξηση 500% των περιστατικών αιτήσεων αποζημίωσης για ασθένεια στις διακοπές, παρόλο που οι περιπτώσεις ασθένειας που καταγράφουν τα ξενοδοχεία παραμένουν στα ίδια επίπεδα.
Πριν 6 μήνες, η βρετανική κυβέρνηση είχε εξαγγείλει σχέδια για περιορισμό των αιτήσεων αυτών.