Γερμανική αγορά: Έρχεται δυναμικό τουριστικό καλοκαίρι

26-02-18 | ΑΓΟΡΕΣ

Ο τουριστικός κλάδος στη Γερμανία γνωρίζει τεράστια άνθιση με την Ελλάδα να βρίσκεται ανάμεσα στις πρώτες επιλογές των Γερμανών. Δυναμική επιστροφή κάνει και η Τουρκία. Ο τουρισμός όμως φέρνει και προβλήματα. Διαβάστε το ρεπορτάζ της DW...

Λίγο πριν η Διεθνής Έκθεση Τουρισμού (ITB) ανοίξει τις πύλες της στο Βερολίνο, διοργανωτές και ταξιδιωτικά πρακτορεία εμφανίζονται ιδιαίτερα αισιόδοξοι για την ερχόμενη καλοκαιρινή σεζόν. Ο κλάδος υπέστη πλήγμα από τις μειώσεις κρατήσεων στην Τουρκία, μια χώρα που παραδοσιακά ήταν πολύ σημαντική για τους γερμανούς τουριστικούς ομίλους.

Στο μεταξύ όμως η Τουρκία φαίνεται να επιστρέφει και πάλι στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών. «Στη Γερμανία οι κρατήσεις για την Τουρκία αυξήθηκαν κατά 50% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά» λέει χαρακτηριστικά ο επικεφαλής του ομίλου TUI, Φριτς Γιούσεν.

«Η Αίγυπτος και η Τουρκία έχουν επιστρέψει δυναμικά» επιβεβαιώνει ο Ραλφ Σίλερ, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου FTI-Group. «Και στην Ελλάδα η ανοδική πορεία συνεχίζεται». Ο ειδικός εκτιμά ότι αυτή η τάση θα μετριάσει λίγο τις υπερβολικά πολλές κρατήσεις που σημείωνε η Ισπανία τα τελευταία χρόνια.

Πρώτη επιλογή η Γερμανία

Ωστόσο για τους Γερμανούς, σημαντικός και δημοφιλής προορισμός παραμένει η ίδια τους η χώρα. Οι κοντινοί προορισμοί εντός της Γερμανίας αναμένεται να είναι και αυτή τη σεζόν η πρώτη επιλογή των τουριστών, αποτελώντας το 30% των συνολικών κρατήσεων.

Σύμφωνα με τον ερευνητή τουρισμού Μάρτιν Λόμαν: «Για όλους τους ταξιδιώτες ισχύει: η Γερμανία αποτελεί τον νούμερο ένα ταξιδιωτικό προορισμό».

Τα τουριστικά πρακτορεία έχουν κάθε λόγο να αισιοδοξούν αφού ο μήνας Ιανουάριος θεωρείται «προάγγελος» της καλοκαιρινής σεζόν.

Οι αρνητικές πλευρές του τουρισμού

Η άνθιση του τουρισμού έχει όμως και τις αρνητικές πλευρές κυρίως για τους ντόπιους. Σε πολλές περιοχές ή πόλεις όπως στη Βαρκελώνη, τη Βενετία ή το Άμστερνταμ οι ντόπιοι αισθάνονται ότι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα κύματα μαζικού τουρισμού.

«Όταν οι ντόπιοι εκτοπίζονται από την πόλη από τους τουρίστες, επειδή δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις τιμές των ακινήτων, όταν οι τουρίστες με τη συμπεριφορά τους πρακτικά καταστρέφουν την ταυτότητα μιας πόλης, ενός χωριού ή μιας περιοχής, τότε κάτι δεν πάει καλά» δηλώνει εκπρόσωπος του ομίλου DER. Ταυτόχρονα όμως επισημαίνει ότι ο τουρισμός δημιουργεί και θέσεις εργασίας και συμβάλει στη συντήρηση των υποδομών στις εκάστοτε περιοχές.

Πάντως οι επόμενες εβδομάδες θα δείξουν εάν το πολλά υποσχόμενο ξεκίνημα ακολουθήσει μια εξίσου καλή τουριστική σεζόν.

Η Διεθνής Έκθεση Τουρισμού (ITB) θα πραγματοποιηθεί από τις 7 μέχρι τις 11 Μαρτίου στο Βερολ

διαβάστε ακόμα

MSC Cruises: Πρεμιέρα με κρουαζιέρες από τον Πειραιά για την πρώτη χειμερινή σεζόν στην Ελλάδα
Οι νέες δράσεις για τον ελληνικό τουρισμό μέσα από τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό
Airbnb: Χωρίς αποτέλεσμα η "καταστολή" των βραχυχρόνιων μισθώσεων (και) στη Βαρκελώνη
Γνώμη | Η κλιματική κρίση και οι αρνητές της...
FTI: Πωλήθηκε το Labranda Marine Aquapark στην Κω
Έρευνα: Οι ταξιδιώτες θέλουν βιομετρικά στοιχεία και μεγαλύτερη ασφάλεια στα ταξίδια
Ryanair: Nέα εποχική σύνδεση Βρυξέλλες – Νέα Αγχίαλος το 2025
Τι ξεχνούν οι επιβάτες στα ταξί στην Ελλάδα και στην Ευρώπη | Πολλά κινητά τηλέφωνα και μία σόμπα....
Η Ρόδος υποστηρίζει την ίδρυση Εθνικού Φορέα Συνεδριακού Τουρισμού
Η κλιματική κρίση «θάνατος» για τις μεγαλουπόλεις