Ο διπλασιασμός του τουριστικού φόρου και οι υψηλές τιμές στα ξενοδοχεία της Μαγιόρκα και των άλλων Βαλεαρίδων Νήσων βύθισαν τις κρατήσεις στη γερμανική αγορά τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με τα στοιχεία από τον κορυφαίο πάροχο υπηρεσιών κρατήσεων Traveltainment. Αντίθετα, οι κρατήσεις για Ελλάδα συνέχισαν ανοδικά και τον Φεβρουάριο, με χαμηλότερο ωστόσο ποσοστό αύξησης, μετά τους διψήφιους ρυθμούς των περασμένων μηνών.
Ειδικότερα, η αύξηση στις κρατήσεις για το αεροδρόμιο Ηρακελίου ήταν τον συγκεκριμένο μήνα 5%, έναντι του Φεβρουαρίου του 2017, στη Ρόδο 2% και στην Κω 6%.
Η Αίγυπτος είχε και πάλι καλή απόδοση τον περασμένο μήνα. Οι κρατήσεις προς τη Χουργκάντα αυξήθηκαν κατά 44% μετά από υψηλές αυξήσεις κατά 61% τον Ιανουάριο, κατά 55% το Δεκέμβριο και κατά 72% τον Νοέμβριο. Ο μικρότερος προορισμός της Ερυθράς Θάλασσας Marsa Alam σημείωσε επίσης καλά αποτελέσματα, με μια αύξηση 20% στις κρατήσεις από έτος σε έτος που ήταν αρκετή για να τον ωθήσει στην πρώτη δεκάδα των αεροδρομίων των πιο δημοφιλών προορισμών των Γερμανών φέτος.
Τα στοιχεία της Traveltainment καλύπτουν κρατήσεις μέσω πολλών ταξιδιωτικών γραφείων και on line στη γερμανική αγορά.
16% αύξηση κρατήσεων
** Σύμφωνα με έρευνα αγοράς της GfK, τον Φεβρουάριο οι κρατήσεις στη γερμανική αγορά κυρίως για θερινές διακοπές αυξήθηκαν κατά 6% έναντι 17% τον Ιανουάριο. Πρωταγωνιστές αυτόν το μήνα ήταν τα γραφεία on line πωλήσεων, ωστόσο, τα ταξιδιωτικά γραφεία εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν περίπου πέντε φορές περισσότερο έσοδα από τα διαδικτυακά κανάλια.
Συνολικά οι κρατήσεις για τις θερινές διακοπές φέτος είναι αυξημένες κατά 16%, σε σχέσεη με την αντίστοιχη εποχή πέρυσι. Ήδη τα έσοδα από τις πωλήσεις έχουν φτάσει στο 57% των συνολικών εσόδων του περασμένου έτους, σύμφωνα με την έρευνα GfK Travel Insights.
Περίπου το 75% των κρατήσεων του καλοκαιριού ήταν για τους δύο κύριους μήνες διακοπών κάθε χρόνο, τον Ιούλιο και του Αύγουστο, αλλά με πολύ μεγάλη διαφορά. Ο Ιούλιος αντιπροσωπεύει σήμερα πάνω από το 40% των συνολικών εσόδων του καλοκαιριού του 2018 και ο Αύγουστος αντιπροσωπεύει μόνο το 16% μέχρι στιγμής. Η ζήτηση είναι ιδιαίτερα ισχυρή για τον Μάιο, ο οποίος έχει αύξηση κατά 41% στα έσοδα από τις ωλήσεις.