Καλπάζει η απάτη στις ταξιδιωτικές κρατήσεις στη Βρετανία, βρίσκοντας γόνιμο έδαφος κυρίως στα αεροπορικά εισιτήρια (47%) και στις κρατήσεις διαμονής (38%). Τα περιστατικά απάτης κορυφώνονται τις περιόδους υψηλής ταξιδιωτικής αιχμής το καλοκαίρι αλλά και τον Δεκέμβριο.
Τα στοιχεία που προκύπτουν από έκθεση της υπηρεσίας πληροφοριών Απάτης της δημοτικής αστυνομίας του Λονδίνου, είναι ξεκάθαρα: 4.700 ανυποψίαστοι ταξιδιώτες έπεσαν θύμα απάτης την περασμένη χρονιά, με το συνολικό ποσό που περιήλθε στα χέρια των απατεώνων να ανέρχεται σε 6,7 εκατ. λίρες.
Μάλιστα, παρατηρείται αύξηση κατά ένα τέταρτο, σε σχέση με το 2016, στο μέσο ποσό που «χάνεται» σε τέτοιες περιπτώσεις ανά άτομο, το οποίο για το 2017 ξεπέρασε τις 1.500 λίρες.
Οι απάτες στα ταξίδια είχαν επίσης σημαντικό αντίκτυπο στην υγεία και την οικονομική κατάσταση των μισών εκ των θυμάτων. Ο αντίκτυπος ήταν εξαιρετικά σοβαρός για 575 ταξιδιώτες, οι οποίοι χρειάστηκε να λάβουν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη είτε αντιμετώπισαν οικονομική δυσχέρεια.
Οι απατεώνες βάζουν στόχο τις περιόδους αιχμής, όταν η ζήτηση για ταξίδια είναι μεγάλη, η διαθεσιμότητα μικρή και οι προσφορές για value ταξίδια περιορισμένες, προσφέροντας χαμηλές τιμές.
Η αστυνομία του Λονδίνου, η Get Safe Online και η ένωση βρετανών τουρ οπερέιτορ, ABTA, οι οποίοι λάνσαραν από κοινού ενημερωτική καμπάνια για το ταξιδιωτικό κοινό, προειδοποιώντας για τους κινδύνους απάτης στις ταξιδιωτικές κρατήσεις, υπολογίζουν ότι τα θύματα είναι πολύ περισσότερα από 4.700, καθώς δεν καταγγέλλονται όλα τα περιστατικά στις αρχές.
«Εύκολο στόχο» αποτελούν τα αεροπορικά ταξίδια και τα συνδυαστικά πακέτα για επισκέψεις σε φίλους και συγγενείς αλλά και τα ατομικά ταξίδια εσωτερικού στις εθνικές και θρησκευτικές αργίες.
Οι περισσότερες απάτες που αναφέρθηκαν στις αρχές αφορούν περισσότερο προορισμούς της Αφρικής (54% των θυμάτων) και της Ασίας (24%).
Οι 3 φορείς προειδοποιούν το ταξιδιωτικό κοινό ότι με μικρά βήματα οι ταξιδιώτες μπορούν να προστατεύονται από περιπτώσεις απάτης, όπως μια αναζήτηση στο διαδίκτυο της ταξιδιωτικής εταιρίας, ιδιαίτερα αν δεν είναι γνωστή, ο έλεγχος κριτικών από άλλους ταξιδιώτες όπου αυτό είναι δυνατό και η πληρωμή με πιστωτική κάρτα η οποία θεωρείται πιο ασφαλής σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά.