Ιδιαίτερη προτίμηση στις ελληνικές ελιές δείχνουν οι Αμερικανοί, γεγονός το οποίο θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο των προγραμμάτων προβολής του ελληνικού τουρισμού είτε για τη προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών είτε για την περαιτέρω ενίσχυση των εξαγωγών μας στις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με έκθεση του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη με θέμα το διμερές εμπόριο ΗΠΑ και Ελλάδα, το 2017 το πρώτο εξαγόμενο προϊόν της Ελλάδας στις ΗΠΑ, βάσει στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ και εξαιρούμενων των πετρελαιοειδών ήταν τα «Λαχανικά παρασκευασμένα ή διατηρημένα χωρίς ξύδι, μη κατεψυγμένα, με συνολική αξία 126,4 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ και 154,5 εκ. δολ. ΗΠΑ, σύμφωνα με την U.S.A.-I.T.C. Υπογραμμίζεται ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των εν λόγω εξαγωγών αφορά στις παρασκευασμένες ή διατηρημένες σε άρμη επιτραπέζιες ελιές, η αξία των οποίων ανήλθε σε 145,6 εκ. δολ. το 2017, έναντι 121,8 εκ. δολ. ΗΠΑ το 2016 (άνοδος 16,4%), γεγονός που τις κατατάσσει στο σημαντικότερο εξαγόμενο αγροτικό προϊόν μας στις Η.Π.Α.
Αξίζει να επισημανθεί η σταθερά ανοδική πορεία των εξαγωγών μας στα τρόφιμα-ποτά, τα οποία αντιπροσωπεύουν συνολικά το 25% των εξαγωγών μας στις Η.Π.Α., με τις προοπτικές περαιτέρω αύξησής τους να διανοίγονται εξαιρετικά ευνοϊκές (4,8% άνοδος, σε σύγκριση με το 2016). Πέραν της εντυπωσιακής αύξησης των εξαγωγών επιτραπέζιων ελιών, επισημαίνεται και η ανοδική πορεία του ελαιολάδου (36,8 εκ. Ευρώ το 2017 έναντι 33,4 εκ. Ευρώ το 2016), το συντριπτικό ποσοστό του οποίου (περίπου το 97%) είναι εξαιρετικής ποιότητας έξτρα παρθένο. Επίσης, αύξηση παρατηρείται και στα τυροκομικά προϊόντα με 25,5 εκ. Ευρώ το 2017 έναντι 24,4 εκατ. Ευρώ το 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.