Με αύξηση 3% στις τουριστικές εισπράξεις αναμένεται να κλείσει η χρονιά για την Ισπανία, σύμφωνα με τους υπολογισμούς των τουριστικών αρχών της χώρας, παρά το γεγονός οτι θα υπάρξει μείωση 0,8% των αφίξεων έναντι της χρονιάς-ρεκόρ του 2017.
Όπως αποκάλυψε η υπουργός Τουρισμού της Ισπανίας, Isabel Oliver, κατά την έναρξη του τέταρτου Συνεδρίου Shopping Tourism, το 2018 η χώρα θα έχει 900.000 λιγότερες αφίξεις, όμως οι δαπάνες θα συνεχίσουν να αυξάνονται φθάνοντας τα 90 δισ. ευρώ έναντι 87 δισ. ευρώ πέρυσι.
Κατά το 9μηνο, οι δαπάνες παρουσίασαν αύξηση 2,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι και παρά τη μείωση των αφίξεων, όμως η ανάπτυξη αυτή θεωρείται μέτρια έναντι της αντίστοιχης του 2017 (+12,2%), τη χρονιά κατά την οποία πάνω από 81,8 εκατ. τουρίστες επισκέφθηκαν τη χώρα.
Περί τους 74.500 ανθρωπους ταξίδεψα στην Ισπανία αποκλειστικά για ψώνια. Το υπουργείο Τουρισμού θεωρεί οτι υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης αυτού του είδους τουρισμού στη χώρα, με προσδοκίες οτι μπορεί να συμβάλλει στη διατήρηση της ανοδικής πορείας του.
Σε αυτή την κατεύθυνση, τόνισε η κ. Oliver, η χώρα χρειάζεται να αυξήσει τη διαφοροποίηση και τη φιλοσοφία του προσφερόμενου προϊόντος, καθώς αυτό το είδος τουρισμού συμβάλλει στην καταπολέμηση της εποχικότητας.
Το 2017 ο ισπανικός τουρισμός είχε μερίδιο 3,7% στους κινέζους τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ευρώπη, 515.000 ταξιδιώτες από το σύνολο των 13,6 εκατ. αφίξεων στην Ευρώπη από Κινέζους.
Η Ισπανία αποτελεί τον τέταρτο δημοφιλέστερο προορισμό των τουριστών που ενδιαφέρονται για αγορές, παρά το γεγονός οτι ειναι η πρώτη στον κόσμο όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα στον τουρισμό.
Οι μακρινές αγορές, κυρίως η Κινεζική, που παραμένουν οι κορυφαίες στον εξερχόμενο τουρισμό στον κόσμο, είναι ο βασικός στόχος της Ισπανίας όσον αφορά την αύξηση των τουριστικών εσόδων.