Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για ξεκούραση και απόκτηση εμπειρών από την τοπική κουλτούρα και τη καθημερινή ζωή έξω από το ξενοδοχείο αναζητούν οι Φινλανδοί κατά τις διακοπές τους, σύμφωνα με έρευνα της Matka Nordic Travel Fair.
Η έρευνα έδειξε οτι οι ταξιδιώτες από τη Φινλανδία ενδιαφέρονται για τα τοπικά καταστήματα και όχι για τα μεγάλα εμπορικά κέντρα ή δυνατότητες αγορών στο ξενοδοχείο. Το 62%, εξάλλου, προτιμά να επισκεφθεί λιγότερο γνωστούς προορισμούς παρά τους ευρέως διαδεδομένους και το 75% το street-food παρά διάσημα εστιατόρια.
Σε ποσοστό πάνω από 60% προτιμούν διακοπές διάρκειας άνω της μιας εβδομάδας και το 84% προτιμά να διαχωρίζει τις διακοπές από τα επαγγελματικά ταξίδια παρά να τα συνδυάζει.
Οι Φινλανδοί προτιμούν στα ταξίδια τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τοπικών επιχειρήσεων (π.χ. ξενοδοχεία και εστιατόρια). Μάλιστα πολλοί ταξιδεύουν εκτός της υψηλής σεζόν και επιδεικνύουν ευαισθησία στους τοπικούς κανονισμούς και έθιμα.
Τέλος, επηρεάζονται περισσότερο στα ταξίδια από ταξιδιωτικές εμπειρίες φίλων ή συγγενών και ακολουθούν οι διαφημίσεις των τουρ οπερέιτορ, των αεροπορικών εταιριών και των ξενοδοχείων.
Τα άτομα νεαρής ηλικίας, κάτω των 25 ετών, εμπνέονται για διακοπές από τις δημοσιεύσεις φίλων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το ένα τρίτο από περιεχόμενο στα social media όπως φωτογραφίες στο Instagram, blog και βίντεο στο youtube.