Με τη συμμετοχή 24 ελληνικών εταιρειών πραγματοποιήθηκε στο Μόναχο η διεθνής έκθεση κοσμημάτων, αργυροχρυσοχοίας, ωρολογίων, design, εξοπλισμού εργαστηρίων και πολύτιμων λίθων, IΝΗORGENTA, η οποία διοργανώνεται σε ετήσια βάση από το 1974.
Τα περίπτερα των περισσοτέρων Ελλήνων εκθετών βρίσκονταν στην αίθουσα C2 – Contemporary Design, στην οποία παρουσιάζονταν ως επί το πλείστον χειροποίητα κοσμήματα και ήταν σε γενικές γραμμές καλαίσθητα, με μοντέρνο σχεδιασμό και κοσμήματα υψηλής αισθητικής.
Στην έκθεση συμμετείχαν συνολικά 1.025 εκθέτες εκ των οποίων 554 προέρχονταν από τη Γερμανία και 471 από 41 ξένες χώρες, με το μεγαλύτερο αριθμό ξένων εκθετών να προέρχεται από Ιταλία, Βέλγιο, Αυστρία, Πολωνία, Ισπανία, Γαλλία, Ολλανδία και Κίνα. Σύμφωνα με τους διοργανωτές, την έκθεση επισκέφθηκαν πάνω από 27.000 επισκέπτες, εκ των οποίων 9.000 περίπου προέρχονται από το εξωτερικό.
Σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε με αφορμή την έκθεση ο ομοσπονδιακός Σύνδεσμος καταστημάτων πώλησης κοσμημάτων και ωρολογίων BVJ (ο οποίος έχει πάνω από 9.000 μέλη), κατά το έτος 2018 ο κλάδος παρουσίασε αύξηση πωλήσεων λιανικής κατά 0,6% παρά τη μείωση του αριθμού πελατών. Ο κύκλος εργασιών της γερμανικής αγοράς κοσμημάτων και ωρολογίων για το 2018 εκτιμάται σε 4,76 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 3,65 δισ. η αγορά κοσμημάτων και 1,31 δισ. η αγορά ρολογιών. ‘
Οπως προκύπτει από σχετική έρευνα η κατανάλωση αναμένεται να αυξηθεί κατά 0,4% ετησίως μέχρι το 2023. Η Γερμανία αποτελεί την πέμπτη αγορά κοσμημάτων παγκοσμίως, ενώ ή κατά κεφαλή δαπάνη ανέρχεται σε 43,81 ευρώ. Σε ότι αφορά στο σύστημα διανομής το 50% των πωλήσεων της αγοράς κοσμημάτων προέρχεται από κοσμηματοπωλεία και ειδικευμένα καταστήματα, το 19% από αλυσίδες κοσμηματοπωλείων, το 12% πραγματοποιείται σε εμπορικά κέντρα, το 10% μέσω ίντερνετ, το 5% μέσω τηλεοπτικών πωλήσεων και το υπόλοιπο 4% μέσω αποστολών από εξωτερικό ή άλλων μορφών διανομής.
Σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε για λογαριασμό των διοργανωτών της έκθεσης ανεξάρτητη εταιρεία συμβούλων, τα κοσμήματα της κατηγορίας lifestyle ήταν τα τελευταία έτη τα πιο δημοφιλή στη γερμανική αγορά. Πρόκειται για μοντέρνα κοσμήματα από γνωστές μάρκες, σε μέση κατηγορία τιμής. Ωστόσο, οι πωλήσεις κοσμημάτων αυξήθηκαν σε αξία και όχι σε ποσότητα, αντικατοπτρίζοντας τη στροφή των Γερμανών καταναλωτών προς ακριβότερα κοσμήματα (χρυσό, πλατίνα).