Το 12% των επιχειρήσεων στον τομέα των ταξιδιών και της αναψυχής στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν τα χαρακτηριστικά των εταιρειών "ζόμπι", σύφωνα με έρευνα της KPMG.
Ως "ζόμπι" χαρακτηρίζονται οι εταιρείες που υφίστανται διαρκή πίεση στις οικονομικές τους επιδόσεις και απειλούν να προκαλέσουν δυσμενείς επιπτώσεις στην ευρύτερη οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου.
Συνολικά η έρευνα σε 21.000 εταιρείες από όλους τους κλάδους έδειξε ότι το 60% παρουσιάζουν ένα ή περισσότερα από τα συμπτώματα των «ζόμπι» εταιρειών και το 8% έχει τρία ή περισσότερα συμπτώματα.
Οι εταιρείες με τη χειρότερη εικόνα προέρχονται από τον κλάδο των ταξιδιών και του ελεύερου χρόνου (12%), και ακολουθούν οι κλάδοι των ακινήτων (11%), των επαγγελματικών υπηρεσιών (10%) και οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες (10%).
Ο κ. Will Hawkley, επικεφαλής του τμήματος ψυχαγωγίας και τουρισμού παγκοσμίως της KPMG, δήλωσε ότι τα ευρήματα δεν αποτελούν έκπληξη, καθώς οι εταιρείες αναψυχής και τουρισμού αντιμετωπίζουν αυξήσεις κόστους σε όλους τους σημαντικούς τομείς, όπως οι μισθοί και τα επιτόκια δανεισμού, ενώ έχουν επίπτωση από τον περιορισμό των καταναλωτικών δαπανών στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Ωστόσο, τα στοιχεία δείχνουν ότι το κόστος ζωής αυξάνεται με βραδύτερο ρυθμό από τους πραγματικούς μισθούς και, ως εκ τούτου, οι πελάτες θα έχουν σύντομα περισσότερο διαθέσιμο εισόδημα για να ξοδέψουν για δραστηριότητες αναψυχής. Οι εταιρείες του κλάδου, πάντως, πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι πρέπει να παρέχουν ένα συνεχώς υψηλότερο επίπεδο εμπειριών στους πελάτες.
Ο επικεφαλής οικονομολόγος της KPMG UK, Yael Selfin, δήλωσε ότι η απειλή για την ευρύτερη οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου από τις εταιρείες ζόμπι είναι πραγματική, ανεξάρτητα από το πώς διαμορφώνεται το περιβάλλον μετά το Brexit.
"