Μετά τη ραγδαία αύξηση των Κινέζων τουριστών, τη μεγαλύτερη αγορά εξερχόμενου τουρισμού στον κόσμο, που επιλέγουν ως προορισμό διακοπών τη χώρα μας, προδιαγράφονται σημαντικές προοπτικές στην αγορά tax free προϊόντων από την εν λόγω ταξιδιωτική αγορά.
Αυτό επισήμαναν οι ειδικοί από το χώρο του ελληνικού τουρισμού και την αγορά tax free κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποίησε η εταιρία Global Blue την εβδομάδα που μας πέρασε στην Αθήνα.
Οι συνθήκες της κινεζικής οικονομίας έχουν βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, ωθώντας τους Κινέζους να πραγματοποιούν περισσότερα διεθνή ταξίδια.
Όπως επισήμανε ο γ.γ. του ΕΟΤ, κ. Κωνσταντίνος Τσέγας, μιλώντας στην εκδήλωση, τα ταξίδια που πραγματοποίησαν οι Κινέζοι στο εξωτερικό το 2018 ανέρχονται σε 149 εκατ., και οι δαπάνες τους ανήλθαν το 2017 σε 261 δισ. ευρώ. Οι αφίξεις Κινέζων στη χώρα μας το 2018 παρουσίασαν αύξηση 22%, την ώρα που η αντίστοιχη αύξηση στα ταξίδια τους στην Ευρώπη ανήλθε σε 5,1%, έναντι του 2017. Συνολικά στη χώρα μας καταγράφηκαν την περασμένη χρονιά 200.000 ταξίδια Κινέζων, με προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης.
Πράγματι, τα μέχρι στιγμής στοιχεία κρατήσεων από 3 μεγάλους κινέζους τουρ οπερέιτορ ως προς τη ζήτηση που καταγράφεται για Ελλάδα, μαρτυρούν μεγάλη αύξηση των κρατήσεων για τη χώρα μας. Από τα στοιχεία του ΕΟΤ Κίνας προκύπτει ότι στο νο. 1 τουριστικό γραφείο της Κίνας, Ctrip, καταγράφεται αύξηση 40% και στην Caissa +20%.
Ο κ. Τσέγας τόνισε ότι η Ελλάδα είναι δημοφιλής προορισμός των Κινέζων για τουρισμό πόλης (Αθήνα) αλλά και για γαμήλιο και πολυτελή τουρισμό.
Σύμφωνα με τον Counselor της Πρεσβείας τη Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, Ding Yonghua, οι Κινέζοι τουρίστες αναζητούν πλήρη προγράμματα ξεναγήσεων στους προορισμούς που επισκέπτονται και δίνουν ιδιαίτερη σημασία στην ειλικρίνεια, την εκπαίδευση (γι αυτό ταξιδεύουν συνήθως οικογενειακώς) και τη φιλόξενη αντιμετώπιση. Αυτά τα στοιχεία, τόνισε, είναι κοινά για τους δύο πολιτισμούς, τον Κινεζικό και τον Ελληνικό.
Επιπλέον, επισήμανε ο κ. Yonghua, όλοι οι ελληνικοί προορισμοί υποδέχονται περισσότερους Κινέζους επισκέπτες τα τελευταία χρόνια.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο Επιστημονικός Διευθυντής του Ινστιτούτου ΣΕΤΕ, κ. Άρης Ίκκος, είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει την πρόσφατη έρευνα εμπειρίας επισκεπτών σχετικά με το brand Ελλάδα που διενήργησε ο ΣΕΤΕ.
Προς επίρρωση της άποψης ότι η Ελλάδα μπορεί να διεκδικήσει μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς tax free από Κινέζους επισκέπτες, ειδικοί από το χώρο της αγοράς tax free στην Ελλάδα τόνισαν ότι η Αθήνα αποτελεί το μεγαλύτερο ανοιχτό εμπορικό κέντρο της Ευρώπης για τους Κινέζους, αφού συνδυάζει όλα τα ενδιαφέροντά τους στις διακοπές, δηλαδή τον πολιτισμό, γαστρονομικές επιλογές της προτίμησής τους, τα ψώνια και το αστικό περιβάλλον.
Από δεξιά: Ο κ. Ν. Νώτης, εκδότης-διευθυντής του BnB Daily/ FnB Daily, o κ. Γ. Σεγρέδος, υπεύθυνος τουρισμού της McArthurGlen Designer Outlet Athens, ο κ. Μ. Σαββίδης, διευθύνων σύμβουλος της ΣΑΒΒΙΔΗΣ ΑΕ, ο κ. Γ. Γιαννακάκης, διευθυντής και εκδότης του TornosNews.gr, ο κ. Ν. Μουμούρης, Sales Manager της Global Blue Hellas και ο κ. Μ. Δημόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Global Blue Hellas.