Η Ρόδος, η Κρήτη και η Κύπρος είναι ανάμεσα στους 5 κορυφαίους προορισμούς διακοπών των Φινλανδών αυτό το καλοκαίρι σύμφωνα με τον τουρ οπερέιτορ Tjäreborg που ανήκει στον όμιλο Thomas Cook Northern Europe και δραστηριοποιείται στη Φινλανδία από το 1966.
Ειδικότερα, πρώτος προορισμός για τους Φινλανδούς βάσει κρατήσεων είναι η Τουρκία, και ακολουθούν η Ρόδος, η Κρήτη, η Κύπρος και η Μαγιόρκα.
Αυτό προκύπτει από την πρώτη εκτενή έρευνα Holiday Report 2019 που διενήργησε ο φινλανδικός τουρ οπερέιτορ σε συνεργασία με άλλους του ομίλου Thomas Cook βόρειας Ευρώπης, προκειμένου να αναδείξει τις τάσεις διακοπών των ταξιδιωτών από τις χώρες της βόρειας Ευρώπης.
Μεταξύ άλλων, η έρευνα έδειξε οτι τα κόνσεπτ των ντιζάιν ξενοδοχείων και εστιατορίων είναι σημαντικά στον αειφόρο τουρισμό καθώς και οτι τα παραδοσιακά πακέτα τσάρτερ πτήσεων είναι πιο δημοφιλή από ποτέ γιατί διασφαλίζουν χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στο περιβάλλον σε σύγκριση με τις προγραμματισμένες πτήσεις, κάτι που ενδιαφέρει όλο και περισσότερους ταξιδιώτες τα τελευταία χρόνια.
Επίσης, οι γενιές ταξιδιωτών Generation Z and millennials αποφεύγουν το μαύρισμα και την έντονη διασκέδαση κατά τη διάρκεια των διακοπών και, αντί αυτών, προτιμούν την ξεκούραση και ανάπαυσή τους.
Η σημασία του ξενοδοχείου μεγαλώνει, συχνά σε βάρος του ίδιου του προορισμού, με τα ξενοδοχεία που δίνουν έμφαση στο ντιζάιν να αλλάζουν την αντίληψη για τα πακέτα διακοπών και να προσφέρουν μέσω ελκυστικών πακέτων τις κλασικές διακοπές παραλίας σε τουρίστες που ταξιδεύουν για πρώτη φορά στον προορισμό.
Επτά στους 10 τουρίστες από τις Σκανδιναβικές χώρες δηλώνουν οτι τα εστιατόρια είναι βασικό κριτήριο επιλογής ξενοδοχείου. Τα σύγχρονα εστιατόρια ξενοδοχείων δεν προσφέρονται μόνο για τους επισκέπτες των ξενοδοχείων αλλά αποτελούν χώρο επαφής των τουριστών με τους κατοίκους της περιοχής. Παράδειγμα αποτελεί το εστιατόριο Tjäreborg Casa Cook Hotel στη Ρόδο και την Κω. Η τοπική κουζίνα, τα φρέσκα υλικά και τα γεύματα χορτοφάγων παίζουν σημαντικό ρόλο στις κουζίνες των εστιατορίων των ξενοδοχείων.
Η Τουρκία αναδεικνύεται ως προορισμός με εξαιρετικό value και για τους βορειοευρωπαίους. Την τελευταία διετία τα brand του ομίλου Thomas Cook βόρειας Ευρώπης έχουν διευρύνει την προσφορά τους στη χώρα κατά 70% ενώ αυτό το καλοκαίρι θα ανοίξουν και νέα ξενοδοχεία στη Μαρμαρίδα και την Αλάνια στο κόνσεπτ Cook's Club.
Άλλες τάσεις που παρατηρούνται στις Σκανδιναβικές αγορές είναι...
-Οκτώ στους 10 επιθυμούν να μειώσουν τη χρήση πλαστικού στις διακοπές. Στόχος του ομίλου Thomas Cook για το 2019 είναι να μειώσει τη χρήση πλαστικού στα ξενοδοχεία, τις πτήσεις και τα γραφεία.
-Μόνο το 3% των ατόμων νεαρής ηλικίας, από 18 έως 35 ετών, έχουν ως βασικό κίνητρο διακοπών την έντονη διασκέδαση και το 87% προτιμά την ξεκούραση. Το 57% επιδιώκει να αξιοποιήσει τις διακοπές ως μια περίοδο εσωτερικής αναζήτησης.
-Μόλις το 6% των ηλικιών 18-35 θεωρεί την ηλιοθεραπεία βασικό κριτήριο διακοπών.
-Το 77% των Σκανδιναβών ενδιαφέρεται λιγότερο σε σχέση με την προηγούμενη 5ετία για water park. Το 67% προτιμά τοπικές περιηγήσεις στις τοπικές αγορές και σε οινοποιεία. Το 46% ενδιαφέρεται για δραστηριότητες στην ύπαιθρο και την πεζοπορία.
-Επτά στους 10 επιθυμούν λιγότερο επισκέψεις στους ζωολογικούς κήπους σε σχέση με την περασμένη 5ετία, και το 60% προτιμά την παρατήρηση της άγριας ζωής στο φυσικό της περιβάλλον.