Τα τουριστικά γραφεία πραμένουν με διαφορά το σημαντικότερο κανάλι πωλήσεων για τους τουρ οπερέιτορ στη Γερμανία με 22,1 δισ. ευρώ και μερίδιο 62,3%, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάζει η ένωση γερμανών τουρ οπερέιτορ και τουριστικών γραφείων DRV για το 2019 εν όψει της έκθεσης ΙΤΒ.
Ωστόσο, τα έσοδα στα τουριστικά γραφεία (διαδικτυακά και μη) ανήλθαν σε 23,7 δισ. το 2019, δηλαδή 3% κάτω σε σχέση με το 2018.
Η σημασία πωλήσεων ταξιδιωτικών πακέτων για τα τουριστικά γραφεία έχει αυξηθεί, με πάνω από το 90% των υπηρεσιών που προσφέρουν στους πελάτες τους να είναι οργανωμένα ταξίδια.
Οι διακοπές και τα ταξίδια παραμένουν προτεραιότητα για τους Γερμανούς και η αγορά οργανωμένων διακοπών συνεχίζει να διογκώνεται, δήλωσε ο πρόεδρος της DRV, Norbert Fiebig.
Παρά τις πτωχεύσεις και τις συζητήσεις για την κλιματική αλλαγή και την αειφορία, ο αριθμός των αεροπορικών ταξιδίων αυξήθηκε κατά 6%.
Οι Γερμανοί δαπάνησαν 98,1 δισ. ευρώ στις διακοπές τους το 2019, προσεγγίζοντας το ρεκόρ των 100 δισ. ευρώ. Το ποσό αυτό περιλαμβάνει όλα τα κόστη των διακοπών και των ιδιωτικών ταξιδίων με τουλάχιστον μια διανυκτέρευση συμπεριλαμβανομένων των εξόδων στον προορισμό, όπως π.χ. εκδρομές.
Οι ταξιδιωτικές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 3,6% έναντι της τουριστικής χρονιάς 2017/2018. Οι δαπάνες διακοπών και ιδιωτικών ταξιδίων από κρατήσεις στη Γερμανία πριν την έναρξη του ταξιδιού, έφτασαν επίσης στο ρεκόρων των 69,5 δισ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 3,6%.
Την τελευταία πενταετία, το ποσοστό των ταξιδιωτικών υπηρεσιών που πωλήθηκαν εκ των προτέρων παρουσίασε αύξηση 4,3% σε ετήσια βάση και σήμερα αντιπροσωπεύει πάνω από 70% του συνόλου των ταξιδιωτικών δαπανών.
Οι Γερμανοί δαπάνησαν σχεδόν 70 δισ. ευρώ σε έξοδα ταξιδίου, εκ των οποίων τα 35,4 δισ. ευρώ δαπανήθηκαν σε οργανωμένα ταξίδια από τουρ οπερέιτορ παρουσιάζοντας αύξηση 1% έναντι του 2018. Επομένως, τα πακέτα διακοπών συνεχίζουν να αποτελούν πάνω από τις μισές προκρατήσεις υπηρεσιών (69,5 δισ. ευρώ).
Η αυξανόμενη ζήτηση για κρουαζιέρες συμβάλλει στην επιτυχία των οργανωμένων ταξιδίων, με αύξηση 7% των πωλήσεων.
Ωστόσο, οι Γερμανοί δεν κάνουν κράτηση ολόκληρων πακέτων από οργανωτές ταξιδίων αλλά ανεξάρτητων ταξιδιωτικών υπηρεσιών από τους αερομεταφορείς, τους σιδηροδρόμους, τα ξενοδοχεία και τις εταιρίες ενοικίασης αυτοκινήτων αλλά και τα πόρταλ ταξιδιωτικών υπηρεσιών.
Συνολικά, οι δαπάνες για ταξίδια που οργάνωσαν μόνοι τους οι Γερμανοί ταξιδιώτες ανήλθαν σε 34 δις. ευρώ. Ωστόσο, ο κ. Fiebig επισημαίνει ότι παρά την αύξηση της ζήτησης για διακοπές με κράτηση διαφορετικών υπηρεσιών από τους ίδιους, τα πακέτα διακοπών συνεχίζουν να αποτελούν τη δημοφιλέστερη μορφή ταξιδίων και το 2019.