Το διαδίκτυο και το email γίνονται όλο και πιο σημαντικά κανάλια κρατήσεων για ταξίδια διακοπών, όπως προκύπτει από την έκθεση FUR Travel Analysis 2020 που διεξήχθη για λογαριασμό της Ένωσης Διαδικτυακών Ταξιδιωτών Πωλήσεων (VIR).
Το 44% των Γερμανών έκαναν κράτηση διακοπών στο διαδίκτυο και μόλις το 39% μέσα από συζήτηση στο ταξιδιωτικό γραφείο ή τηλεφωνικώς.
Η μετάβαση από την προσωπική επαφή στο διαδίκτυο είναι ιδιαίτερα ισχυρή στις στα πακέτα περιηγήσεων. Πριν μια πενταετία, το 45% έκανε κράτηση διακοπών για τουλάχιστον 5 ημέρες στο διαδίκτυο, ενώ το 2019 το ποσοστό τους εκτοξεύτηκε στο 70%. Όσον αφορά τις κρατήσεις καταλύματος, το 2014 στο 52% των περιπτώσεων γινόταν κράτηση στο διαδίκτυο, ενώ το 2019 το ποσοστό ανέβηκε στο 66%.
Στα πακέτα διακοπών για ταξίδια τουλάχιστον 5 ημερών, τα κανάλια διαδικτυακών κρατήσεων είχαν ποσοστό 33% το 2019 ενώ προ πενταετία αυτό δεν ξεπερνούσε το 27%, καθώς παραμένουν τομέας στον οποίο κυριαρχούν τα ταξιδιωτικά γραφεία.
Στα ταξίδια σύντομης διάρκειας από 2 έως 4 ημέρες, για το 70% των πακέτων γίνεται διαδικτυακή κράτηση ενώ το ίδιο γίνεται για το 85% των καταλυμάτων.
Οι ηλικίες 14-49, σε ποσοστό 60%, προτιμούν την διαδικτυακή κράτηση και το email, ενώ τα τουριστικά γραφεία προτιμώνται από τις ηλικίες άνω των 50.
Η σχετική έρευνα διεξήχθη σε δείγμα 7.700 γερμανόφωνων καταναλωτών ηλικίας από 14 έως 75, τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο.