Μικρότερες απώλειες σε σύγκριση με τους πολίτες των χωρών της Νότιας Ευρώπης φαίνεται ότι σημειώνονται στα εισοδήματα των Γερμανών μετά την κρίση του κορωνοϊού.
Σύμφωνα με έρευνα της εταιρίας συμβούλων PricewaterhouseCoopers (PwC), μόλις το ένα τρίτο των νοικοκυριών στη Γερμανία έχουν απώλειες εισοδημάτων εξαιτίας της πανδημίας, με τα αντίστοιχα ποσοστά στην Ιταλία και την Ισπανία να κυμαίνονται στο 57% και 61% αντίστοιχα.
Η διαφορά αυτή στα εισοδήματα αντικατοπτρίζεται επίσης στη προθυμία τους για δαπάνες. Η έρευνα έδειξε ότι μόλις το ένα τέταρτο των Γερμανών θα δαπανήσει λιγότερα χρήματα τους ερχόμενους μήνες. Άλλωστε το 38% υποθέτει ότι θα δαπανήσει περισσότερα σε καταναλωτικά προϊόντα και υπηρεσίες. Η εικόνα είναι πολύ διαφορετική στη νότια Ευρώπη, όπου το 42% των Ιταλών και το 56% των Ισπανών σκοπεύουν να περικόψουν τις δαπάνες τους τους ερχόμενους μήνες.
Στη Γερμανία περισσότερα χρήματα δαπανώνται πλέον στο φαγητό και τη διασκέδαση καθώς και στα εστιατόρια και υπηρεσίες delivery. Ταυτόχρονα σημαντικά μείωση καταγράφεται στις δαπάνες τους στην ένδυση και τα παπούτσια, τα αθλήματα και τα είδη σπιτιού.
Λόγω του φόβου μόλυνσης από τον ιό, πολλοί καταναλωτές μείωσαν τη συχνότητα επισκέψεών τους στο σουπερ μάρκετ. Ιδιαίτερα, η διαδικτυακή διανομή τροφίμων, η οποία μέχρι πρότινος αναπτυσσόταν σε συντηρητικούς ρυθμούς στις ευρωπαϊκές αγορές, σημειώνει ισχυρή αύξηση και έχει «πείσει» τους καταναλωτές μακροπρόθεσμα.