Σημαντική αύξηση καταγράφεται στις νέες κρατήσεις των Γερμανών για διακοπές το καλοκαίρι του 2021, μετά τις ανακοινώσεις για την κυκλοφορία εμβολίου, παρότι το επίπεδο κρατήσεων βρίσκεται σε πολύ χαμηλά ακόμη επίπεδα, σύμφωνα με τα όσα συζητήθηκαν στο ετήσιο συνέδριο της ένωσης γερμανών τουρ οπερέιτορ και τουριστικών γραφείων, DRV που διεξάγεται σήμερα διαδικτυακά.
Αναμένουμε ένα φαινόμενο αναπλήρωσης, καθώς πολλοί δεν μπορούσαν να ταξιδέψουν το 2020 και ανέβαλλαν τις διακοπές τους για το 2021, δήλωσε ο πρόεδρος της DRV, Norbert Fiebig, επικαλούμενος στοιχεία έρευνας της εταιρίας Travel Data + Analytics (TDA).
Λόγω των πολυάριθμων περιορισμών, δεν υπάρχει τάση αναστροφής της κατάστασης στη χειμερινή σεζόν που διανύουμε. Για την ταξιδιωτική περίοδο έως τον Απρίλιο του 2021, σύμφωνα με την TDA, η μείωση των πωλήσεων ξεπερνάει το 70% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους. Επιπλέον, οι κρατήσεις πραγματοποιούνται κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Τον Σεπτέμβριο, για παράδειγμα, οι κρατήσεις για σχεδόν το 60% των ταξιδίων έγιναν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο.
Σύμφωνα με την DRV, θα περάσει καιρός μέχρι να επιτευχθούν και πάλι τα μεγέθη πωλήσεων του 2019. Για το 2021 είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι ότι θα είμαστε σε θέση να πετύχουμε το 50% ή 60% των εσόδων του 2019 που ανήλθαν σε 36 δισ. ευρώ για την αγορά οργανωμένων ταξιδίων, δήλωσε ο πρόεδρος της DRV. Σύμφωνα με υπολογισμούς της ένωσης, το 2020 η αγορά τουριστικών γραφείων και τουρ οπερέιτορ της Γερμανίας είχε 28 δισ. ευρώ λιγότερα έσοδα.
Την τουριστική χρονιά από την 1η Νοεμβρίου του 2019 έως τις 31 Οκτωβρίου του 2020, οι πωλήσεις ταξιδίων των τουρ οπερέιτορ που έγιναν μέσω των παραδοσιακών και online τουριστικών γραφείων μειώθηκαν κατά 67% έναντι της προηγούμενης χρονιάς.
Τους θερινούς μήνες, που αποτελούν την κύρια σεζόν διακοπών των Γερμανών, οι πωλήσεις ήταν μειωμένες κατά 81%. Επιπλέον, τα έσοδα και από τα επαγγελματικά ταξίδια μειώθηκαν κατά 80%.
Η Ελλάδα δημοφιλέστερος προορισμός το 2020
Το καλοκαίρι του 2020, οι περισσότερες πωλήσεις αφορούσαν πακέτα διακοπών σε ηλιόλουστους προορισμούς στη Μεσόγειο, σε προορισμούς όπως η Πορτογαλία, η Βουλγαρία και η Κροατία. Σύμφωνα με την έρευνα της TDA, η Ελλάδα και τα ελληνικά νησιά ήταν ο δημοφιλέστερος προορισμός όμως πολύ μακριά σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019.
Για τη χρονιά από το Νοέμβριο το 2019 έως τον Οκτώβριο του 2020, η μείωση των πωλήσεων κυμάνθηκε στο 55%. Η Ισπανία είχε επίσης μεγάλη ζήτηση στις αρχές του καλοκαιριού, όμως στη συνέχει η ζήτηση αυτή υποχώρησε λόγω των ταξιδιωτικών προειδοποιήσεων, με αποτέλεσμα να επιτευχθούν 69% λιγότερες πωλήσεις για το σύνολο της χρονιάς.
Άλλες χώρες που σημείωσαν μεγάλες μειώσεις, ήταν η Αίγυπτος (-67%), η Τυνησία (-90%) και η Τουρκία (-77%) καθώς και μακρινοί προορισμοί όπως οι ΗΠΑ (-82%). Η μείωση στην Ταϋλάνδη ήταν της τάξης του 41% χάρη των διακοπών τους χειμερινούς μήνες πριν το lockdown.