Σε μία μείζονος σημασίας εξέλιξη για την κοσμογονική αλλαγή που επιφέρουν οι διαδικτυακές πωλήσεις, η Κίνα αναμένεται να αποτελέσει στο τέλος του έτους την πρώτη χώρα παγκοσμίως, στην οποία οι διαδικτυακές πωλήσεις πάσης φύσεως προϊόντων αναμένεται να υπερβούν αυτές σε φυσικά σημεία πώλησης, σύμφωνα με έρευνα της μεγάλης εταιρείας ερευνών ψηφιακού μάρκετινγκ “eMarketer”.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι διαδικτυακές λιανικές πωλήσεις πάσης φύσεως αγαθών, αναμένεται να αγγίξουν στο τέλος του 2021 το 52,1% του συνόλου των πωλήσεων, επίδοση που συνιστά σημαντικότατη αύξηση κατά 7,3% έναντι της αντίστοιχης επίδοσης το 2020, έτος κατά το οποίο είχαν ανέλθει σε 44,8%.
Εντυπωσιακότερο είναι δε το στοιχείο ότι οι εν λόγω πωλήσεις αναμένεται να σημειώσουν περαιτέρω αύξηση στην ίδια χώρα, κατά 11%, το 2022, οπότε και αναμένεται να ανέλθουν στο 55,6% του συνόλου των λιανικών πωλήσεων, ανερχόμενες στο ιλιγγιώδες ποσό των 3 τρισ. δολ. ΗΠΑ.
Δύο είναι οι βασικοί γενεσιουργοί παράγοντες πίσω από αυτή την εξέλιξη:
α) Η καταλυτική επίδραση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία προσφέρουν πλέον νέες, πρωτόγνωρες και συνεχώς διευρυνόμενες δυνατότητες εμπορίας, διαφήμισης και marketing, για όλο και περισσότερες εταιρείες, ανεξαρτήτως μεγέθους.
β) Η εξίσου καταλυτική επίδραση της πανδημίας του κορωνοϊού, καθώς οι ανάγκες κοινωνικής αποστασιοποίησης που αυτή επέβαλε, έστρεψαν μαζικά τους πολίτες παγκοσμίως στο διαδίκτυο, όχι μόνον για αγορές προϊόντων, αλλά ακόμη και για ψυχαγωγία και κοινωνικοποίηση, εξέλιξη που με τη σειρά της συνέβαλε ακόμη περισσότερο στην εξοικείωσή τους με τις διαδικτυακές αγορές, επηρεάζοντάς τες καταλυτικά και μόνιμα.
Αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων εμφανίζεται σε όλες τις χώρες, αν και με πολύ βραδύτερους ρυθμούς. Σε σημαντική απόσταση, στη δεύτερη θέση, ακολουθεί η Νότιος Κορέα με αναμενόμενη αξία διαδικτυακών πωλήσεων 28,9% επί του συνόλου στο τέλος του 2021, ενώ στην ίδια θέση βρίσκεται περίπου το Ηνωμένο Βασίλειο με 28,3%.
Οι Η.Π.Α. καταλαμβάνουν την 6η θέση παγκοσμίως στις διαδικτυακές πωλήσεις, με 15% του συνόλου αυτών το 2021, ποσοστό που αναμένεται να ανέλθει στο 16,3% το 2022.