Ενώ οι πωλήσεις οργανωμένων ταξιδίων στη Γερμανία μειώθηκαν 65% το 2020, τα ταξίδια που οργανώθηκαν από τους ίδιους τους ταξιδιώτες είχαν μείωση μόνο κατά 43%, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάζει η ένωση γερμανών τουρ οπερέιτορ και τουριστικών γραφείων, DRV.
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι μετά το πρώτο lockdown της Άνοιξης, περισσότερα από τα μισά ταξίδια διακοπών πραγματοποιήθηκαν εντός Γερμανίας, και αυτά οργανώνονται από τους ταξιδιώτες.
Οι επιδόσεις των Γερμανών τουρ οπερέιτορ το 2020 επέστρεψαν στα επίπεδα του 1989, πριν την επανένωση της Γερμανίας, σύμφωνα με τον ερευνητή αγοράς Werner Sülberg που επεξεργάστηκε στοιχεία πωλήσεων από την DRV και την Gfk που δημοσιεύονται στο FVW.
Για το σύνολο του 2020, η μείωση αναμένεται να φτάσει το 80% καθώς τα παραπάνω στοιχεία προέρχονται από στοιχεία ισολογισμών για το δημοσιονομικό έτος έως τον Οκτώβριο και επειδή τα ταξίδια του φθινοπώρου και του χειμώνα ήταν σχεδόν ανύπαρκτα λόγω του ανανεωμένου locdown στα ταξίδια.
Σύμφωνα με ανάλυση του FVW, τα μακρινά ταξίδια και η κρουαζιέρα δέχθηκαν το μεγαλύτερο πλήγμα στη γερμανική αγορά. Όπως επισημαίνει ο κ. Sülberg, τα μακρινά ταξίδια ανήλθαν σε 7 δισ. ευρώ το 2019, όμως λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών πολλές χώρες εξαφανίστηκαν εντελώς από τον τουριστικό χάρτη της γερμανικής αγοράς και δεν είναι ξεκάθαρο πότε θα επιστρέψουν.
Ενώ εταιρίες κρουαζιέρας όπως οι TUI Cruises, Aida, Costa, MSC και Hapag-Lloyd Cruises είχαν ξεκινήσει μερικά προγράμματα στη Βαλτική και στη Μεσόγειο, προς το παρόν ελάχιστα μόνο πλοία ταξιδεύουν προς τα Κανάρια. Οι περισσότερες εταιρίες ανέβαλαν την επανεκκίνηση των δραστηριοτήτων τους μήνα με το μήνα. Η γερμανική αγορά κρουαζιέρας, η οποία σύμφωνα με το FVW είχε έσοδα 5,5 δισ. ευρώ το 2019, έχει συρρικνωθεί κατά τρία τέταρτα.