Πρόθυμοι να ταξιδέψουν περισσότερο και να δαπανήσουν περισσότερα στις διακοπές τους φαίνονται οι Γερμανοί μέσα από τις τάσεις που καταγράφει ο νέος «δείκτης τουρισμού» της Γερμανικής Ομοσπονδίας Τουρισμού (BTW) για τον εσωτερικό και εξερχόμενο τουρισμό.
Σύμφωνα με τον δείκτη, η «διάθεση για διακοπές» των Γερμανών καταναλωτών τους τελευταίους μήνες έχει αυξηθεί και αναμένεται να συνεχίσει να καταγράφει ανοδική πορεία και για το υπόλοιπο του έτους. Ειδικότερα, οι Γερμανοί φέτος φαίνονται διατεθειμένοι να ξοδέψουν 4% περισσότερα από πέρυσι για τις διακοπές τους, σε ποσοστό που υπερβαίνει τις δαπάνες σε άλλα καταναλωτικά προϊόντα.
Επίσης, το «βαρόμετρο εμπιστοσύνης καταναλωτή» αυξήθηκε από 1,07 βαθμούς τον Απρίλιο σε 3,11 το καλοκαίρι, και προβλέπεται να φτάσει στους 3,8 μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.
Επιπλέον, ο συνολικός αριθμός των «ημερών ταξιδίου» αυξήθηκε κατά 3,8% στα 391 εκατ. κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους, συγκριτικά με την ίδια περίοδο πέρυσι. Ο αριθμός των ημερών διακοπών που περιλαμβάνει τουλάχιστον μια διανυκτέρευση αυξήθηκε κατά 8,3%.
Σύμφωνα με το fvw, το 2013 οι Γερμανοί αφιέρωσαν συνολικά 1,6 δισ. «ημέρες ταξιδίου», δηλαδή κατά μέσο όρο 20 ημέρες ανά άτομο. Το ένα τρίτο αυτών ήταν ημερήσιες εκδρομές ενώ τα δύο τρίτα ήταν εντός της Γερμανίας ή στο εξωτερικό και περιελάμβαναν τουλάχιστον μια διανυκτέρευση.
Ο δείκτης της BTW υπολογίζεται δύο φορές το χρόνο και λαμβάνει υπόψη μηνιαία δεδομένα που συλλέγουν και επεξεργάζονται ερευνητές της εταιρίας GfK που αφορούν τις τάσεις που επικρατούν στους Γερμανούς καταναλωτές, καθώς και το μηνιαίο παρατηρητήριο κινητικότητας, που βασίζεται σε έρευνα ανάμεσα σε δείγμα 45.000 ατόμων.