H βρετανική ένωση προστασίας καταναλωτών Which? προειδοποιεί τους ταξιδιώτες ότι οι αεροπορικές εταιρίες δημοσιεύουν παραπλανητικές πληροφορίες σχετικά με τις απαιτήσεις τεστ, κάτι που μπορεί να οδηγήσει τους επιβάτες να μην καταφέρνουν να επιβιβάζονται στις πτήσεις.
Σε άσκηση mystery shopping, η Which? διαπίστωσε ότι οι περισσότεροι τουριστικοί πράκτορες των British Airways (BA), easyJet, Jet2, Ryanair και Tui με τους οποίους ήρθε σε επαφή, δεν ήταν σε θέση να παρέχουν ξεκάθαρες και ακριβείς απαντήσεις.
Σχεδόν στα μισά τηλεφωνήματα, η οργάνωση ανέφερε ότι οι επιβάτες δεν θα κατάφερναν να επιβιβαστούν στις πτήσεις τους εάν ακολουθούσαν τις πληροφορίες που παρείχαν οι τουριστικοί πράκτορες.
Επισημαίνεται ότι εάν ένας ταξιδιώτης δεν πληροί τα κριτήρια εισόδου σε μια χώρα και δεν μπορεί να επιβιβαστεί στην πτήση, δεν έχει δικαίωμα να ζητήσει επιστροφή χρημάτων.
Τι απαντούν οι αεροπορικές εταιρίες
Από την πλευρά τους, οι αεροπορικές εταιρίες απαντούν στις κατηγορίες αυτές ως εξής:
Η easyJet ανέφερε ότι επανεξετάζει διαρκώς την πληροφόρηση που έχουν οι τουριστικοί πράκτορές της και τους προσφέρεται συνεχόμενη και εκτενής εκπαίδευση ώστε να διασφαλίζεται η έγκυρη πληροφόρηση του ταξιδιωτικού κοινού.
Η Ryanair επισημαίνει ότι όλες οι απαιτήσεις κορωνοϊού στα ταξίδια περιλαμβάνονται στην ιστοσελίδα της εταιρίας και αποστέλλονται με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο σε όλους τους επιβάτες 24 ώρες πριν την αναχώρηση. Όπως επισημαίνει η εταιρία, δεν έχει την απαίτηση οι τουριστικοί πράκτορές της να είναι ειδικοί στους πολλαπλούς κανονισμούς για τον κορωνοϊό που ισχύουν σε περισσότερες από 40 χώρες.