H ανάγνωση ταξιδιωτικών κριτικών φαίνεται ότι έχει γίνει παραπάνω από συνήθεια για περισσότερους από τους μισούς Αμερικανούς ταξιδιώτες πριν κάνουν κράτηση διακοπών.
Σε έρευνα που διενήργησε η OnePoll για λογαριασμό της Plum Guide σε δείγμα 2.000 Αμερικανών ταξιδιωτών, διαπιστώθηκε ότι το 67% είναι σχεδόν εθισμένοι στο να διαβάζουν πολλές κριτικές πριν από την κράτηση, παρά το γεγονός ότι το 46% έχει απογοητευθεί στο παρελθόν από παραπλανητικές κριτικές αγνώστων.
Κατά μέσο όρο, οι Αμερικανοί ταξιδιώτες διαβάζουν 17 κριτικές πριν προβούν σε κράτηση διακοπών, με το 48% να ανησυχεί σοβαρά στη σκέψη ότι μπορεί να δεσμευθεί με ένα μεγάλο ταξίδι χωρίς να δει τι σκέφτονται για αυτό άλλοι άνθρωποι. Το ένα τρίτο μάλιστα, παραδέχεται ότι χάνει τον ύπνο του με αυτό το ζήτημα.
Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης ότι ακόμα και το Μουσείο Γκούγκενχαϊμ της Νέας Υόρκης, η Γέφυρα του Μπρούκλιν ή το Κτίριο Φλατάιρον στη Νέα Υόρκη δέχονται πολλές παραπλανητικές κριτικές.
«Το περιβάλλον πληροφόρησης των καταναλωτών έχει υποστεί σεισμικές αλλαγές τα τελευταία δέκα χρόνια και οι διαδικτυακές κριτικές είναι πλέον η κυρίαρχη πηγή πληροφοριών στην οποία βασίζονται οι καταναλωτές», δήλωσε ο επιστήμονας που συνεργάστηκε με την Plum Guide για τη μελέτη, Philip Fernbach.
«Δυστυχώς, η μέση βαθμολογία με αστέρια είναι πολύ προκατειλημμένη, οι ψεύτικες κριτικές είναι διαδεδομένες και για εμπειρίες όπως οι διακοπές, διαφορετικοί καταναλωτές μπορεί να έχουν ριζικά διαφορετικά γούστα», συνέχισε ο κ. Fernbach. «Αυτή η έρευνα δείχνει ότι οι άνθρωποι εμπιστεύονται τρομερά τις κριτικές, και παραδέχονται ότι έχουν ακόμα και εμμονή μαζί τους, παρόλο που μερικές φορές βιώνουν σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις αυτής της εμπιστοσύνης που τους δείχνουν. Θα ήταν καλύτερο εάν μπορούσαν να συμπληρώσουν την εξάρτησή τους από τις κριτικές με πιο εμπεριστατωμένες αξιολογήσεις που δεν περιορίζονται από το διαδικτυακό σύστημα κριτικών».
Παρά το γεγονός ότι το 75% δήλωσε ότι οι παραπλανητικές κριτικές τoυς οδήγησαν σε ένταση με τους ανθρώπους με τους οποίους συνταξίδευαν, το 72% συνεχίζει να εμπιστεύεται τις γνώμες αγνώστων κατά την κράτηση ή τη διαδικτυακή αγορά.
Η έρευνα της OnePoll έδειξε ακόμα ότι ο μέσος σχεδιασμός δαπανών για διακοπές το 2022 φτάνει τα 4.849 δολάρια, δηλαδή 325 δολάρια επάνω έναντι του 2021.
Ωστόσο για το 58% των Αμερικανών, το εύρος επιλογών και αναζήτησης που απαιτείται πριν την κράτηση διακοπών, είναι «τεράστιο» και «αγχωτικό». Δεν αποτελεί έκπληξη, άλλωστε, το γεγονός ότι το 81% συμφωνεί ότι χρειάζεται ένα πιο αξιόπιστο και πιο ακριβές σύστημα κατά τον προγραμματισμό ενός ταξιδιού.