Πέντε επαναλαμβανόμενες έρευνες διεξήγαγε η McKinsey τα τελευταία 2 χρόνια, για να κατανοήσει τα συναισθήματα των Κινέζων ταξιδιωτών, με τα πιο πρόσφατα αποτελέσματα να υποδεικνύουν ένα αναδυόμενο μοτίβο περιόδων μείωσης της ταξιδιωτικής ζήτησης, που αμέσως μετά ακολουθείται από γρήγορη ανάκαμψη.
Αν και η εμπιστοσύνη των Κινέζων καταναλωτών αυξάνεται, η επιθυμία για ταξίδια έχει δείξει μια παραπαίουσα ανάκαμψη λόγω των σποραδικών εστιών κορωνοϊού. Εμφανίζεται λοιπόν ένα προβλέψιμο μοτίβο, όπου η επιθυμία για ταξίδι ανακάμπτει περίπου δύο μήνες μετά την πτώση και παρόλο που τα διεθνή ταξίδια είναι περιορισμένα, η επιθυμία για αυτά παραμένει. Επιπλέον, οι προτιμήσεις των ταξιδιωτών αλλάζουν, με συνέπειες για τις ταξιδιωτικές εταιρείες.
Ειδικότερα, στην έρευνα της McKinsey για τις τάσεις των τουριστών, συγκρίνονται αποτελέσματα 5 διαδοχικών ερευνών οι οποίες πραγματοποιήθηκαν τον Απρίλιο του 2020, τον Μάιο 2020, τον Αύγουστο 2020, τον Ιανουάριο του 2021 και τον Οκτώβριο του 2021. Εξετάζει επίσης τις συνέπειες της αλλαγής στάσης απέναντι στα ταξίδια και προσφέρει λύσεις τις οποίες μπορούν να λάβουν υπόψη οι ταξιδιωτικές εταιρείες, καθώς προγραμματίζουν το επόμενο έτος.
Η εμπιστοσύνη στην ανάκαμψη της Κίνας αυξάνεται, κατά συνέπεια η εμπιστοσύνη των καταναλωτών βρίσκεται πλέον στο υψηλότερο επίπεδο από την έναρξη της πανδημίας. Τον Φεβρουάριο του 2020, η καταναλωτική εμπιστοσύνη ήταν στο 43%. Τον Οκτώβριο του 2021, το 67% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι πιστεύουν πως η κινεζική οικονομία θα ανακάμψει μέσα σε δύο έως τρεις μήνες.
Καθώς αυξάνεται η εμπιστοσύνη, οι καταναλωτικές δαπάνες δείχνουν επίσης σημάδια ανάκαμψης. Η πιο πρόσφατη έρευνα της στάσης των κινέζων τουριστών, δείχνει ότι η πλειονότητα των ερωτηθέντων, το 77% των νοικοκυριών, αναμένει ότι το εισόδημά τους θα παραμείνει σταθερό στο εγγύς μέλλον και ότι από τον Μάρτιο του 2021, οι βασικές δαπάνες έχουν αυξηθεί και σταθεροποιούνται.
Όσον αφορά το ταξιδιωτικό αίσθημα, η επιθυμία για ταξίδι, ενώ είχε εκτοξευθεί, μειώθηκε καθώς συνεχίζονται τα κρούσματα του κορωνοϊού. Προηγούμενη έρευνα της McKinsey έδειξε ότι η αναζωπύρωση των εγχώριων ταξιδιών θα υποστηρίξει την ανάκαμψη της ταξιδιωτικής βιομηχανίας της Κίνας. Όμως, με τα πρόσφατα σποραδικά κρούσματα, η εμπιστοσύνη στα εγχώρια ταξίδια έχει επηρεαστεί. Για παράδειγμα, τον Οκτώβριο του 2021, μόνο το 2% εκατό των ανθρώπων σχεδίαζε να ταξιδέψει τους επόμενους δύο μήνες. Ωστόσο, συγκρίνοντας τα αποτελέσματα των πέντε ερευνών για τη στάση των τουριστών, φαίνεται ότι τα κρούσματα του κορωνοϊού καταστέλλουν την επιθυμία ταξιδιού για έως και δύο μήνες. Τα καλά νέα είναι ότι η εμπιστοσύνη στην ασφάλεια των ταξιδιών στο εσωτερικό ανακάμπτει γρήγορα, δείχνοντας ένα προβλέψιμο μοτίβο ανάκαμψης.
Τα ταξιδιωτικά μοτίβα απηχούν τις διακυμάνσεις της φιλοδοξίας ταξιδιού. Ο αριθμός των επιβατών αεροπορικών εταιρειών αυξήθηκε κατά 61% μεταξύ Αυγούστου και Σεπτεμβρίου 2021, στη συνέχεια αυξήθηκε κατά 8% τον Οκτώβριο, ακολουθούμενη από μείωση 45% μεταξύ Οκτωβρίου και Νοεμβρίου. Ομοίως, ο αριθμός των επιβατών των τρένων παρουσίασε αύξηση 47%, αύξηση 9% και μείωση 42% τους ίδιους μήνες. Όμως, παρά τις διακυμάνσεις, η έρευνα του συναισθήματος δείχνει ότι η επιθυμία για ταξίδια παραμένει. Επί του παρόντος, το 42% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να ταξιδέψει στο εσωτερικό για το επόμενο ταξίδι αναψυχής του, με το 26% να αφορά πτήσεις άνω των τριών ωρών.