Economist Intelligence Unit | Ευρωπαϊκός τουρισμός: Τροχοπέδη στην ανάκαμψη ο πόλεμος στην Ουκρανία

27-04-22 | ΑΓΟΡΕΣ

Τις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία στον ευρωπαϊκό τουρισμό αναλύει έκθεση του Economist Intelligence Unit (EIU), που είναι το τμήμα έρευνας και ανάλυσης του Ομίλου Economist. 

Σύμφωνα, λοιπόν, με την ανάλυση, απώλειες θα υπάρξουν στους προορισμούς που δέχονταν πολλούς Ρώσους και Ουκρανούς τουρίστες, αλλά και σε όλη την Ευρώπη λόγω της ακρίβειας, που θα έχει επιπτώσεις στα διαθέσιμα εισοδήματα, αλλά και στα έξοδα των αεροπορικών εταιρειών και των τουριστικών επιχειρήσεων. 

Ως προς τις απώλειες στις αφίξεις Ρώσων και Ουκρανών τουριστών, όπως επισημαίνεται, τα μεγαλύτερο πλήγμα θα υποστούν η Τουρκία και η Πολωνία σε απόλυτους αριθμούς, αλλά και προορισμοί όπως η Κύπρος και η Λετονία που εξαρτώνται από τους Ρώσους τουρίστες, οι οποίοι παραδοσιακά είχαν τις υψηλότερες ταξιδιωτικές δαπάνες.

Η Ana Nicholls, στέλεχος στο EIU, δήλωσε ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία, αν και πρωτίστως είναι μια ανθρωπιστική καταστροφή, έχει ανατρέψει τις ελπίδες για ανάκαμψη του τουρισμού στην Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι.

Οι Ρώσοι τουρίστες, πρόσθεσε, όχι μόνο θα είναι ανεπιθύμητοι σε πολλούς προορισμούς, αλλά θα δυσκολευτούν να φτάσουν εκεί, λόγω των απαγορεύσεων στις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες και των περιορισμών στη χρήση του εναέριου χώρου. Εκατομμύρια Ουκρανοί, εξάλλου, εξαναγκάζονται να πάνε στο εξωτερικό λόγω της εισβολής ως πρόσφυγες και όχι ως τουρίστες.

Η ακρίβεια

Ο πόλεμος, όπως υπογραμμίζεται στην έκθεση, ανέβασε τις ήδη υψηλές τιμές των εμπορευμάτων, ιδιαίτερα στα τρόφιμα και την ενέργεια, αυξάνοντας το κόστος για τις φορτωμένες με χρέη αεροπορικές εταιρείες, ξενοδοχεία και εστιατόρια.

Οι υψηλές τιμές θα περιορίσουν επίσης το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, καθιστώντας τις διακοπές λιγότερο προσιτές ακόμα και αν επανέλθει η εμπιστοσύνη των καταναλωτών.

«Οι άνθρωποι θέλουν να φάνε έξω και να ταξιδέψουν ξανά, μετά από δύο χρόνια περιορισμών, αλλά οι αυξήσεις των τιμών αναπόφευκτα θα μειώσουν τη ζήτηση για εξόδους και διακοπές», τονίζεται χαρακτηριστικά.

Προ της πανδημίας, η Ρωσία ήταν η 11η μεγαλύτερη αγορά εξερχόμενου τουρισμού στον κόσμο και η Ουκρανία η 13η.

Η Τουρκία ήταν ο πιο δημοφιλής προορισμός και για τα δύο έθνη το 2018, προσελκύοντας έξι εκατομμύρια Ρώσους και 1,4 εκατομμύρια Ουκρανούς τουρίστες, οι οποίοι αντιστοιχούσαν στο 16% των συνολικών τουριστικών αφίξεων της Τουρκίας εκείνο το έτος.

Το 2019 οι Ρώσοι αντιπροσώπευαν το 20%, το 29% και το 36% όλων των τουριστών που επισκέφθηκαν την Κύπρο, το Μαυροβούνιο και τη Λετονία αντίστοιχα.

Η απώλεια θα είναι ιδιαίτερα αισθητή σε προορισμούς που υποδέχονταν τους πλουσιότερους Ρώσους και Ουκρανούς επισκέπτες, οι οποίοι συνήθως ξόδευαν πολλά σε ξενοδοχεία, εστιατόρια και πολυτελή καταστήματα. Μεταξύ αυτών των προορισμών αναφέρονται το Μιλάνο, το Λονδίνο και το Παρίσι, καθώς και δημοφιλείς λουτροπόλεις όπως το Κάρλοβι Βάρι στην Τσεχική Δημοκρατία ή το Μπάντεν Μπάντεν στη Γερμανία.

διαβάστε ακόμα

Θετικά τα μηνύματα για τη Σαντορίνη από την WTM | Στόχος η επαναφορά της στην κορυφή
Philoxenia 2024 | «Δυτική Μακεδονία: Ένα ταξίδι πέρα από το συνηθισμένο»
Ryanair | 3,7 εκατ. θέσεις για Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Επιμελητήριο Ηρακλείου | Σχολή Επαγγελματία Πιτσαδόρου Ιταλικής Πίτσας με πιστοποίηση
Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ποιοι εκλέχτηκαν για το νέο Δ.Σ.
Παγκόσμια Ημέρα Μπακλαβά - 17 Νοεμβρίου
Η Μήλος στους κορυφαίους προορισμούς στον κόσμο για συνέδρια και επαγγελματικά ταξίδια
Oceania Cruises: Τρεις νέες κρουαζιέρες με Ελληνικά λιμάνια το 2026
FedHATTA/ HATTA: Οι διεθνείς επαγγελματίες του οργανωμένου τουρισμού γνωρίζουν την Κρήτη
Τουρισμός: Η Σουηδία πρώτη χώρα στον κόσμο με εμπορικό σήμα, για να μην μπερδεύονται οι ταξιδιώτες!