Η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων αγοράς IRI διοργάνωσε διαδικτυακό σεμινάριο με τίτλο «Winning breakfast, generation by generation», όπου παρουσιάστηκε η ομότιτλη έρευνα αγοράς και επιχειρήθηκε μια γενεαλογική προσέγγιση των διαφαινόμενων στην αμερικανική αγορά καταναλωτικών τάσεων, ως προς το πρώτο γεύμα της ημέρας.
Η κεντρική ομιλήτρια, Sally Lyons Wyatt (EVP & Practice Leader, IRI) παρέθεσε τα βασικά συμπεράσματα της εν θέματι έρευνα αγοράς τα οποία έχουν ως εξής:
Η οικονομική σημασία του πρωινού έγκειται στο ότι το 95% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι τρώει πρωινό περίπου 6 φορές την εβδομάδα. Αναφορικά με τις παρατηρούμενες τάσεις, το πρόγευμα ολοένα και περισσότερο παίρνει τη μορφή πολλών σνακς, παρά ενός πλήρους γεύματος. Οι κατηγορίες τροφίμων, που είδαν τη μεγαλύτερη αύξηση της δυναμικής τους τα τελευταία δύο χρόνια είναι τα φρέσκα φρούτα, τα έτοιμα κατεψυγμένα γεύματα, η σκόνη παρασκευής ροφημάτων για τον έλεγχο του σωματικού βάρους, οι μπάρες δημητριακών και τα δημητριακά. Σε αυτά προστέθηκαν τα αρτοσκευάσματα γλυκά ή αλμυρά για την παρασκευή σάντουιτς. Ωστόσο, το 42% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι πήρε κατά μέσο όρο 13 κιλά βάρος κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με αποτέλεσμα το 67% να δηλώνει πως τρώει πιο υγιεινά σήμερα.
Η Gen. X (γεν. 1965-1980) προτιμά τους χυμούς, τσάι, πρωτεϊνούχα ροφήματα, γιαούρτι, δημητριακά και αρτοσκευάσματα. Το πρόγευμα έχει σύντομη διάρκεια και συνδυάζεται με ένα μικρό σνακ αργότερα. Η Gen. X τρώει έξω πρωινό 4-7 φορές την εβδομάδα και κινείται ομοιόμορφα σε όλο το φάσμα της εστίασης από αλυσίδες fast food και καφετέριες μέχρι εστιατόρια.
Το 26% των ερωτηθέντων αγοράζει διαφορετικά προϊόντα για το πρωινό του Σαββατοκύριακου, το 66% των καταναλωτών προτιμά τα ζεστά γεύματα και το 71% κάθεται στο τραπέζι για να φάει.
Η άνοδος των τιμών τροφίμων και ποτών και η ανάγκη διατήρησης αποθέματος τροφίμων προκάλεσε αλλαγή της συμπεριφοράς του 79% των ερωτηθέντων απέναντι στα premium προϊόντα. Το 48% αγοράζει προϊόντα που έχουν έκπτωση και το 66% δηλώνει ότι η διαφορά της ποιότητας μεταξύ των μεγάλων brands και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι αμελητέα.
Το 54% των ερωτηθέντων ακολουθεί πρακτικές υπέρ της βιωσιμότητας, λαμβάνοντας υπόψιν μεταξύ άλλων το είδος και το μέγεθος της συσκευασίας, τις συνθήκες παραγωγής, την εποχικότητα του προϊόντος και την απουσία γενετικά τροποποιημένων συστατικών.
Καταγράφεται προτίμηση σε προϊόντα με ειδικές ιδιότητες (αντιοξειδωτικά, πρωτεϊνούχα, ολικής άλεσης, πρε/προβιοτικά, βιολογικής προέλευσης, κετογονικά).
Τα στοιχεία προέρχονται από το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στο Σικάγο.