PwC | Η ακρίβεια αναχαιτίζει το revenge travel: 3 στους 4 Γερμανούς θα περιορίσουν τα έξοδα διακοπών

14-06-22 | ΑΓΟΡΕΣ

Τρεις στους τέσσερις Γερμανούς βάζουν «φρένο» στα σχέδια διακοπών τους, κάνοντας πιο οικονομικά ταξίδια, διακοπές μικρότερης διάρκειας ή αναβάλλοντας εντελώς το ταξίδι τους, εξαιτίας των επιπτώσεων του πληθωρισμού.

Όπως προκύπτει από έρευνα της PwC Γερμανίας, που διεξήχθη τον Απρίλιο του 2022 σε δείγμα 1.021 ανθρώπων στη Γερμανία, οι Γερμανοί εξετάζουν πιο προσεκτικά την άνεση ή τις δραστηριότητες κατά τη διάρκεια των διακοπών ενώ το 60% σκοπεύουν να κάνουν σε μικρότερη συχνότητα το 2022 αυθόρμητες ταξιδιωτικές αποδράσεις για city break, συναυλίες και πάρκα αναψυχής.

Ο πληθωρισμός απειλεί να κάμψει τη μεγάλη ορμή για ταξίδια που καταγράφεται στους Γερμανούς, έπειτα από δύο χρόνια πανδημίας, δήλωσε ο επικεφαλής Μεταφορών και Logistics της PwC Γερμανίας, Ingo Bauer, προσθέτοντας ότι ως αποτέλεσμα του αυξημένου κόστους ζωής, οι ταξιδιώτες έχουν ευαισθητοποιηθεί περισσότερο όσον αφορά το σχεδιασμό διακοπών και εξετάζουν προσεκτικά τις ταξιδιωτικές τους δαπάνες.

Όλα τα είδη ταξιδιών - από τα μεμονωμένα ταξίδια στη Γερμανία έως τα οργανωμένα ταξίδια στο εξωτερικό - επηρεάζονται από τις αποταμιεύσεις των καταναλωτών. Ωστόσο, υπάρχουν διαφορές όσον αφορά την επιλογή καταλύματος: Οι ταξιδιώτες τείνουν να κάνουν λιγότερες περικοπές στα φθηνότερα καταλύματα, όπως διαμερίσματα ή κάμπινγκ, παρά στα πιο ακριβά καταλύματα. Το 78% των ερωτηθέντων θα μείωνε τις διακοπές του σε παραθεριστικά θέρετρα και club με εγκαταστάσεις ευεξίας ως αποτέλεσμα του υψηλού πληθωρισμού. Τα αυτοεξυπηρετούμενα ξενοδοχεία και τα διαμερίσματα, καθώς και οι ιδιωτικές προσφορές διαμονής επηρεάζονται λιγότερο, όμως περίπου το 68% εξετάζει περιορισμούς ακόμα και για αυτά τα καταλύματα. Ακόμη και στο κάμπινγκ, δύο στους τρεις ερωτηθέντες φλερτάρουν με την ιδέα περικοπών.

Λόγω των ανατιμήσεων, οι αυτοεξυπηρετούμενες διακοπές είναι επί του παρόντος ιδιαίτερα δημοφιλείς: φέτος, σχεδόν το 60% των ερωτηθέντων εξετάζουν το ενδεχόμενο διαμονής σε εξοχικές κατοικίες ή σε άλλα καταλύματα όπου μπορούν να ετοιμάσουν τα γεύματά τους. Αυτό ισχύει τόσο στα ταξίδια εσωτερικού όσο και εξωτερικού. Όσον αφορά την επιλογή του μεταφορικού μέσου, το 73% δηλώνει ότι θα ταξίδευε λιγότερο με πτήση λόγω αύξησης των τιμών που είτε παρατηρούνται ήδη είτε προβλέπονται. Για το 71%, οι μειώσεις στη χρήση των πλοίων είναι επίσης μια επιλογή εξοικονόμησης χρημάτων. Ωστόσο στα ταξίδια με δικό τους αυτοκίνητο ή ενοικιαζόμενο, μόνο το 61% των ερωτηθέντων εξετάζει περιορισμούς.

Η τιμή είναι πιο σημαντική από τη βιωσιμότητα

Ως προς τους τρόπους εξοικονόμησης, η πλειονότητα των ταξιδιωτών προτίθεται να συμβιβαστεί: ένας στους δύο θα επέλεγε τη φθηνότερη επιλογή για την άφιξη και την αναχώρησή του, ανεξάρτητα από τα επίπεδα άνεσης (50%) ή την εξοικονόμηση χρόνου (57%). Για το 62%, η τιμή είναι ακόμη πιο σημαντική και από τη βιωσιμότητα των μέσων μεταφοράς: Στο πλαίσιο των γενικών ανατιμήσεων, θα επέλεγαν τη φθηνότερη επιλογή - ανεξάρτητα από το αν είναι βιώσιμη.

Βασικοί μοχλοί εξοικονόμησης χρημάτων στα ταξίδια εσωτερικού και εξωτερικού είναι ο αριθμός και η διάρκεια των διακοπών καθώς και οι δραστηριότητες και η άνεση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Το 56% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα μειώσει τον αριθμό των ταξιδιών εσωτερικού και εξωτερικού φέτος. Περίπου ένας στους δύο προτίθενται να θυσιάσουν την άνεση και το εύρος των δραστηριοτήτων τους, αλλά και τη διάρκεια των διακοπών τους.

διαβάστε ακόμα

Θετικά τα μηνύματα για τη Σαντορίνη από την WTM | Στόχος η επαναφορά της στην κορυφή
Philoxenia 2024 | «Δυτική Μακεδονία: Ένα ταξίδι πέρα από το συνηθισμένο»
Ryanair | 3,7 εκατ. θέσεις για Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Επιμελητήριο Ηρακλείου | Σχολή Επαγγελματία Πιτσαδόρου Ιταλικής Πίτσας με πιστοποίηση
Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων | Ποιοι εκλέχτηκαν για το νέο Δ.Σ.
Παγκόσμια Ημέρα Μπακλαβά - 17 Νοεμβρίου
Η Μήλος στους κορυφαίους προορισμούς στον κόσμο για συνέδρια και επαγγελματικά ταξίδια
Oceania Cruises: Τρεις νέες κρουαζιέρες με Ελληνικά λιμάνια το 2026
FedHATTA/ HATTA: Οι διεθνείς επαγγελματίες του οργανωμένου τουρισμού γνωρίζουν την Κρήτη
Τουρισμός: Η Σουηδία πρώτη χώρα στον κόσμο με εμπορικό σήμα, για να μην μπερδεύονται οι ταξιδιώτες!