Σε βουτιά οδηγήθηκε η καταναλωτική εμπιστοσύνη στο Ην. Βασίλειο, σημειώνοντας ιστορικό ρεκόρ, εξαιτίας της ακρίβειας και των αποθαρρυντικών προοπτικών της οικονομίας.
Σύμφωνα με τον Δείκτη Εμπιστοσύνης Καταναλωτών της GfK, ο μεγαλύτερος παράγοντας που οδήγησε σε αυτό το «βραχυκύκλωμα» στην αγορά είναι «μια αίσθηση αγανάκτισης» σχετικά με την οικονομία.
Οι τιμές τον Ιούλιο παρουσίασαν τη μεγαλύτερη άνοδο της τελευταίας 40ετίας και το Ην. Βασίλειο οδεύει προς την ύφεση.
Παράλληλα, οι λιανικές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 1,2% κατά το τρίμηνο Μάιος-Ιούνιος-Ιούλιος.
Σύμφωνα με την εθνική στατιστική υπηρεσία της χώρας, ONS, οι Βρετανοί συνεχίζουν να κάνουν περικοπές στις μη αναγκαίες δαπάνες, ιδιαίτερα στον ρουχισμό και το καλάθι του νοικοκυριού.
Επειδή οι καταναλωτές είναι απαισιόδοξοι για την κατάσταση της οικονομίας, πολλοί αναβάλλουν πλέον μεγάλες αγορές όπως ηλεκτρικά είδη και επίπλωση, αναφέρει η Deloitte.
Οι πωλήσεις εμφανίζονται μειωμένες τον Ιούλιο, με τους Βρετανούς να περιορίζουν τα έξοδά τους για ταξίδια, εξαιτίας της αυξημένης τιμής καυσίμων αλλά και λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που επικρατούν στη χώρα.
Το μέγεθος των πωλήσεων παρουσίασε μικρή αύξηση (+0,3%) μέσα στον Ιούλιο, έπειτα από μικρή μείωση τον Ιούνιο, όμως τα συνολικά δεδομένα δείχνουν ότι οι πωλήσεις βρίσκονται σε καθοδική πορεία από το καλοκαίρι του 2021. Ωστόσο, οι συνολικές πωλήσεις λιανικής βρίσκονται επάνω από τα επίπεδα προ πανδημίας.
Το βαρόμετρο της GfK, το οποίο εξετάζει τις απόψεις των καταναλωτών σχετικά με την οικονομία, τον Αύγουστο βρέθηκε στο χαμηλότερο επίπεδο από την έναρξη των σχετικών ερευνών το 1974. Σύμφωνα με την GfK αυτά τα ευρήματα δείχνουν ότι υπάρχουν οικονομικά δεδομένα που ξεφεύγουν από τον έλεγχο των απλών ανθρώπων.
Ο πληθωρισμός έφτασε στο 10,1% τον Ιούλιο και αναμένεται να ξεπεράσει το 13% μέχρι τα τέλη της χρονιάς, όταν οι «φουσκωμένοι» λογαριασμοί ενέργειας θα αρχίσουν να αποστέλλονται στα νοικοκυριά, τον Οκτώβριο.
Η Τράπεζα της Αγγλίας εκτιμά ότι η οικονομία του Ην. Βασιλείου θα μπει σε ύφεση αργότερα μέσα στο 2022 η οποία θα διαρκέσει 15 μήνες.
Οι πωλήσεις στα καταστήματα ρούχων παρουσίασαν μείωση 1,2% τον Ιούλιο και οι πωλήσεις των καταστημάτων με προϊόντα για το σπίτι -0,4%.
Η στατιστική υπηρεσία αναφέρει ότι από τα σχόλια των επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου, προκύπτει ότι οι καταναλωτές περικόπτουν τις δαπάνες λόγω «αυξημένων τιμών και ανησυχιών σχετικά με την οικονομική προσιτότητα».