Οι Γερμανοί ταξιδιώτες αναμένεται να επιστρέψουν πλήρως στις διακοπές το 2024, σύμφωνα με εκτιμήσεις ειδικών της GlobalData, οι οποίες αναφέρουν ότι ο εξερχόμενος τουρισμός της χώρας θα ανακάμψει σε 117,9 εκατ. τουρίστες, ξεπερνώντας τα 116,1 εκατ. του 2019 παρά την οικονομική ύφεση στην Ευρώπη.
Τα στοιχεία της GlobalData δείχνουν ότι δημοφιλέστερα ταξίδια των Γερμανών θα είναι τα οικονομικά ταξίδια, οι επισκέψεις σε φίλους και μέλη της οικογένειας και οι μη αστικές περιοχές ιδιαίτερα στην Αυστρία.
Το 2020, τη χρονιά που ξέσπασε η πανδημία, ο εξερχόμενος τουρισμός της Γερμανίας έκανε βουτιά κατά 64,5% έναντι του 2019, καταγράφοντας μόλις 41,2 εκατ. ταξιδιώτες, ενώ η μείωση συνεχίστηκε και το 2021 με 40,4 εκατ. ταξιδιώτες.
Σύμφωνα με τη GlobalData, οι Γερμανοί θα ταξιδεύουν στο μέλλον με τις ακόλουθες προτιμήσεις...
-Διακοπές χαμηλού κόστους λόγω των επιπτώσεων της οικονομίας
Ενώ οι αυξήσεις τιμών έχουν οδηγήσει τους καταναλωτές να περιορίζουν τα έξοδά τους, οι Γερμανοί ταξιδιώτες συχνά αναζητούν επιλογές φιλικές προς τον διαθέσιμο προϋπολογισμό τους. Έρευνα της GlobalData διαπίστωσε ότι το 55% των Γερμανών ανέδειξε την «προσιτή τιμή» ως κύριο παράγοντα για να αποφασίσουν πού θα πάνε διακοπές, επομένως εταιρείες χαμηλού κόστους (LCC) όπως η RyanAir, η EasyJet, η Eurowings, η Air Berlin, η TUIfly και η Condor μπορεί να είναι πρώτη επιλογή τους στα διεθνή ταξίδια.
Επιπλέον, οι ταξιδιώτες που συνήθως μένουν σε ξενοδοχεία μεσαίας κατηγορίας πλέον κάνουν κράτηση για πιο οικονομικές μορφές διαμονής για να μειώσουν το κόστος του ταξιδιού. Αυτό σίγουρα θα ωφελήσει εταιρείες που στοχεύουν ήδη σε ταξιδιώτες με χαμηλούς προϋπολογισμούς.
-Κάνουν κρατήσεις μέσα από online τουριστικά γραφεία
Οι ψηφιοποιημένες υπηρεσίες και προϊόντα είναι υψίστης σημασίας για την προσέλκυση της γερμανικής ταξιδιωτικής αγοράς. Έρευνα της GlobalData αποκαλύπτει ότι πάνω από το ένα τέταρτο (29%) των Γερμανών συνήθως χρησιμοποιούν online τουριστικά γραφεία στις ταξιδιωτικές κρατήσεις τους. Αυτή ήταν η πιο δημοφιλής μέθοδος κράτησης με διαφορά, ακολουθούμενη από την απευθείας κράτηση με πάροχο καταλυμάτων (16%) και τη δια ζώσης κράτηση στο τουριστικό γραφείο (15%). Η απόφαση για κράτηση με ταξιδιωτικούς πράκτορες (τόσο online όσο και εκτός) επαληθεύεται από την προτεραιότητα που δίνουν οι Γερμανοί ταξιδιώτες στο «πόσο καλά το προϊόν/υπηρεσία είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες και την προσωπικότητά μου», με το 59% να απαντά ότι «πάντα» ή «συχνά» επηρεάζει την επιλογή τους.
-Οι επισκέψεις σε φίλους και συγγενείς, βασικός λόγος για ταξίδια
Η έρευνα της GlobalData αποκαλύπτει ότι το 29% των Γερμανών συνήθως κάνουν διακοπές για να επισκεφτούν μέλη της οικογένειας και φίλους.
Στο άλλο άκρο της κλίμακας, μόλις το 11% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έκανε γαστρονομικές διακοπές το 2021, έναντι αντίστοιχου ποσοστού 26% στον υπόλοιπο κόσμο. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε ανησυχίες τους που σχετίζονται με την πανδημία, καθώς μόνο το 17% των Γερμανών ταξιδιωτών δήλωσε ότι δεν ανησυχεί για την εξάπλωση του ιού.
Ενώ οι ανησυχίες για την πανδημία μειώνονται, ένα παρατεταμένο κλίμα ανησυχίας είναι πιθανό να διατηρήσει σε χαμηλά επίπεδα το ενδιαφέρον των Γερμανών τουριστών για διεθνείς γαστρονομικές αναζητήσεις στο δεύτερο εξάμηνο του 2022. Εν τω μεταξύ, η ζήτηση για διακοπές πόλης είναι πιθανό να μετριαστεί βραχυπρόθεσμα λόγω των παρατεταμένων φόβων μόλυνσης από τον COVID-19, με παράλληλη αύξηση της ζήτησης για προορισμούς σε πιο αγροτικές περιοχές.