Την πεποίθηση ότι η Τουρκία θα ξεπεράσει το 2022 τους αναθεωρημένους στόχους ως προς τις τουριστικές επιδόσεις της εξέφρασε ο υπουργός Τουρισμού Mehmet Nuri Ersoy κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στο γραφείο της εφημερίδας Hürriyet στην Άγκυρα.
Ο αρχικός στόχος ήταν η προσέλκυση 42 εκατ. τουριστών και 35 δισ. δολαρίων τουριστικών εσόδων. Στα μέσα της χρονιάς ο στόχος αναβαθμίστηκε σε 47 εκατομμύρια τουρίστες και 37 δισεκατομμύρια δολάρια έσοδα." Η σεζόν πηγαίνει πολύ καλά, ελπίζω ότι θα ξεπεράσουμε αυτούς τους αναθεωρημένους στόχους μέχρι το τέλος του έτους», είπε ο κ.Ersoy.
Ο Τούρκος υπουργός Τουρισμού στάθηκε ιδιαίτερα στην τουριστική ανάκαμψη της Κωνσταντινούπολης, τονίζοντας ότι μετά από μια μακρά περίοδο τουριστικής ύφεσης, άρχισε να κατατάσσεται στην πρώτη θέση μεταξύ των προορισμών που πρέπει να δει κάποιος από κορυφαία τουριστικά μέσα ενημέρωσης στον κόσμο.
Η Κωνσταντινούπολη, τόνισε, δέχεται επισκέπτες από όλο τον κόσμο, μπορούμε να πούμε ότι η πόλη έχει γίνει σαν τα Ηνωμένα Έθνη. Τα ξενοδοχεία έχουν υψηλές πληρότητες και υπάρχουν τουρίστες όλων των εθνικοτήτων.
Η κατάσταση στην Κωνσταντινούπολη αντανακλά το αυξανόμενο ενδιαφέρον για την Τουρκία ως προορισμό διακοπών, είπε ο υπουργός.
Η Τουρκική Υπηρεσία Προώθησης και Ανάπτυξης του Τουρισμού
Ο κ.Ersoy εξήρε το έργο της Τουρκικής Υπηρεσίας Προώθησης και Ανάπτυξης του Τουρισμού (TGA) στην θεαματική ανάκαμψη του τουρισμού., Η TGA ιδρύθηκε το 2019 για να προωθήσει καλύτερα το τουριστικό δυναμικό της χώρας.
«Αυτή τη στιγμή ασχολούμαστε με δραστηριότητες προώθησης και δημοσίων σχέσεων, κυρίως στην τηλεόραση και τα ψηφιακά μέσα, σε 200 χώρες. Τα τελευταία τρία χρόνια, είμαστε η χώρα που έχει κάνει την πιο έντονη και αποτελεσματική προβολή στον κόσμο και παίρνουμε τα αποτελέσματα αυτών των προσπαθειών», υπογράμμισε ο κ. Mehmet Nuri Ersoy.
Ο κ.Ersoy επισήμανε επίσης ότι η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία δεν έχει περιορίσει το τουριστικό ρεύμα προς την Τουρκία.
Προώθηση της γαστρονομίας
Η Τουρκία πρέπει να διαφοροποιήσει τις τουριστικές αγορές και τα προϊόντα της και να επικεντρωθεί σε «ποιοτικούς τουρίστες» για να παραμείνει ισχυρή σε μελλοντικές κρίσεις, ανέφερε ακόμη ο Τούρκος υπουργός Τουρισμού.
Ένα ισχυρό προϊόν της Τουρκίας είναι η γαστρονομία της. Γι αυτό και θα συνεχισθούν οι δράσεις για την προώθησή της.
Ανέφερε μάλιστα ότι η Κωνσταντινούπολη έχει μπει στο ραντάρ του Michelin Guide και εστιατόρια ΄της θα τιμηθούν με τρία αστέρια Michelin για την ποιότητά τους. Η Κωνσταντινούπολη, σύμφωνα με το Michelin Guide, τον Απρίλιο ήταν ο 38ος γαστρονομικός προορισμός στον κόσμο. Τα ονόματα των επιλεγμένων εστιατορίων της Πόλης θα ανακονωθούν στις 11 Οκτωβρίου.
«Ειλικρινά πιστεύω ότι αυτό θα στηρίξει τις προσπάθειές μας να τοποθετήσουμε την Κωνσταντινούπολη ως γαστρονομική πόλη. Ο επόμενος στόχος μας είναι να συμπεριλάβουμε στον οδηγό την Αλικαρνασσό και το Τσεσμέ», τόνισε ο κ.Ersoy.
Ο υπουργός τόνισε επίσης τη σημασία του τουρισμού υγείας.
Ο τουρισμός υγείας
Η Τουρκία έχει επενδύσει σε υποδομές και νοσοκομεία για τον τουρισμό υγείας, είπε. Όσοι επισκέπτονται τη χώρα για υπηρεσίες υγείας, όπως ανέφερε, έρχονται δύο φορές στην Τουρκία και έχουν και έναν σύντροφο μαζί τους. Όταν ολοκληρωθεί η ιατρική αγωγή, αυτοί οι επισκέπτες ξαναπάνε στην Τουρκία για διακοπές.
Τουρισμός το χειμώνα
Ο κ.Ersoy υποβάθμισε επίσης τα δημοσιεύματα ότι πολλοί Ευρωπαίοι θα περάσουν τους χειμερινούς μήνες σε τουριστικές εγκαταστάσεις στην Τουρκία για να αποφύγουν το υψηλό κόστος της ενέργειας στις χώρες τους.
Δεν είναι ρεαλιστικό να περιμένουμε πολλούς τουρίστες στην Τουρκία λόγω των τιμών στο φυσικό αέριο και γενικότερα στην ενέργεια, τόνισε, προσθέτοντας:
«Η αβεβαιότητα και η ανησυχία είναι εμπόδια στον τουρισμό. Τα δημοσιεύματα που υποστηρίζουν ότι πολλοί τουρίστες θα έρθουν στην Τουρκία λόγω της ενεργειακής κρίσης είναι δημοσιογραφική υπερβολή. Αν το τουριστικό μας προϊόν είναι καλό, θα έρθουν οι τουρίστες. Όταν προβάλλουμε καλά τη χώρα μας και παρέχουμε καλές υπηρεσίες, ο αριθμός των τουριστών θα αυξάνεται πάντα».